formannen Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har nå laget en side som kan brukes med CuteNews, men fikk et lite problem når jeg skulle lage en link i en nyhet. Siden jeg har kan bruke 3 forskjellige CSS filer, men når linken i nyheten trykkes på går den til default-css. Utprøvd link <a href="?do=misc&css=<?PHP echo $css ?>">tekst</a> Er det mulig å få CSS-filen til å følge med videre... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 uten å kjenne CuteNew og dermed kan misforstå problemstillingen; går ut fra du må hente rett css-fil via $_GET <a href="?do=misc&css=<?=$css ?>">tekst</a> og da må du hente frem css-fila i dokumentet du linker til. veit ikke hva $css inneholder, men du kan da gjøre $cssfil = $_GET['css']; <?= er det samme som <?php echo , så er det sagt Lenke til kommentar
formannen Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) dette inneholder $css: <?PHP $css = $_GET['css']; if (!$css) { $css = bluestyle; } ?> og denne står i <head>: <? if ($css == 'bluestyle') { ?> <link href="bluestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else if ($css == 'redstyle') { ?> <link href="redstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else if ($css == 'greenstyle') { ?> <link href="greenstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else { ?> <link href="bluestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } ?> Endret 24. januar 2004 av formannen Lenke til kommentar
formannen Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Hadde en liten tanke... (skjer ikke ofte ) er det mulig å programmere om $do (som er standardlinken i CuteNews), slik at den henter css evt $css. For de do-delen av linken virker... EDIT: dersom jeg endrer do-linkene fra ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php"); } til ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php&css=<?=$css ?>"); } Hadde det da gått bra mon tro...? Endret 24. januar 2004 av formannen Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 jeg bruker css på cutenewsen min http://www.gatebiler.frac.dk jeg skrev inn den der csslink greia i index.php filen. fønka helt 120% ok det Lenke til kommentar
formannen Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg bruker også CSS i cutenewsen, men problemet er at jeg har tre css-filer som man kan velge mellom. Og dersom man har valgt annet en default og trykker på en link som står inni en nyhet, så velger den automatisk den defaulte cssen Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 oki.....hehe misforstod spørsmålet litt Lenke til kommentar
formannen Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Orginal: ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php"); } Utprøvd og feilet. ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php&css=<?=$css ?>"); } Hvordan kan jeg få css=$css inn i do= ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 formannen, husk på at du ikke trenger php tags (<?php og ?>) inne i phpkode, slik, du gjør med din utprøvd og feilet. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 kommer fortsatt ingen vei... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 du trenger ikke sende med $css der - den vil allerede være tilgjengelig for fila du inkluderer. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 du trenger ikke sende med $css der - den vil allerede være tilgjengelig for fila du inkluderer. Kan du da forklare meg hvorfor sidene blir blåfargede, og ikke grønne slik som de skal være. Dvs. at den henter feil CSS dersom jeg lager en link som er slik ut: <a href="?do=misc"> misc </a> Den defaulte CSS-fila er den som er blå... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 debugging 101: # har vi noe innhold i $css tro? <?php echo $css ?> gjør dette hvor du vil i koden, det vil vise innholdet av css variabelen. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 skjønner ikke helt hva du mener... kan du forklare litt nærmere... Er en virkelig php-newbie Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Dobbelpost Endret 26. januar 2004 av formannen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg mener: skriv ut variabelen så du ser hva den inneholder... Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 <?PHP $css = $_GET['css']; if (!$css) { $css = bluestyle; } ?> etterfulgt av denne i <head>: <? if ($css == 'bluestyle') { ?> <link href="bluestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else if ($css == 'redstyle') { ?> <link href="redstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else if ($css == 'greenstyle') { ?> <link href="greenstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } else { ?> <link href="bluestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <? } ?> Håper dere kan forstå noe av det og gi meg en smart løsning... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 du sier at du får feil style sheet uansett hva du gjør, så jeg sier skriv ut variabelen så du ser hva den faktisk inneholder.... Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Utprøvde versjon 1: kode i main.php: ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php") link i CuteNews: <a href="?do=misc&css=<? PHP echo $css ?>" Misc </a> Feilet! Siden kommer opp med default CSS. Viser linken slik i statuslinje ../main.php?do=misc&css=<? PHP echo $css ?> Utprøvd versjon 2: kode i main.php: ($do == "misc"){ include("$path/bildesider/misc.php&css=$css") link i CuteNews: <a href="?do=misc>" Misc </a> Feilet! Får opp denne advarselen: Warning: Failed opening './bildesider/misc.php&css=bluestyle' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/o/ol/olejmh/public_html/cutenews/main.php on line 180 viser at $css er definert som bluestyle, mens jeg har satt den til greenstyle. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 hvordan vet du hva du har definert som $css? skriv ut $css flere ganer og se hvor den skifter! bruk fantasien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå