Tor Rasmussen Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Kan noen forklare hva de vesentlige forskjellene er, og hvorfor man har lyst å være active eventuelt passive ? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Den eneste praktiske forskjellen er at som aktiv kan du laste fra alle brukere (aktive og passive), mens du som passiv kun kan laste fra aktive brukere. Altså ikke Passiv til Passiv. * Aktiv -> Aktiv & Passiv. * Passiv -> Aktiv. I tillegg sies det at aktive brukere er "lettere" på DC nettverket. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 aktiv finner da mer på søk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) eg har ingen program med firewall og XP firewall er av, men likevel må eg ha passive mode. Kan det tenkes at eg har firewall i routeren? Kan eg i alle tilfelle slå den av? Edit: Eg laget ein tråd om dette, men det skader ikkje å ta den med her også: Eg liker de nyaste DC versjonane ekstremt dårlig og held meg til DC++ 0.261, men eg har mista ein url til hubbene. Default på DC nå finner ingen hubber så er det noken som har ein url? Endret 24. januar 2004 av zeph Lenke til kommentar
consilium Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 DC bruker forskjellige porter når den kobler seg opp til andre brukere. Som oftest blokker en brannmur disse ukjente portene, og det blir da aktuelt for brukere med brannmur å bruke passiv modus. I passiv modus tvinger man DC til å operere med kun en port. Dårlig formulert av meg, men hvis du bruker DC++ står det nevnt ordentlig der. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Passive mode er at du er bak en router eller firewall eller har et filter, det betyr at du kan bare få opp filer fra Active users og ikke passive. Active mode er at du har opne porter å dermed kan du fine flere filer på søk og slikt. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Takk for input folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå