Gå til innhold

Hjemmeside hos home.no

Anbefalte innlegg

Morn morn folkens!

Som dere ser i emne tittelen og beskrivelsen så trenger jeg litt hjelp her. Jeg har registrert meg på home.no og jeg har skaffa meg et ftp program. Det jeg trenger hjelp til er å laste opp filer slik at de vises på siden og slik at de blir tilgjengelige for folk. Har prøvd flere ganger, men siden vises ikke. Jeg vil ikke ha noe design. Eneste jeg vil er at siden vises med de filene jeg har lastet opp.

Kan noen hjelpe meg steg for steg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
han vil at de filene han har lasta opp skal vises, da kan han jo ikke ha noen index fil, for da vises index filen, og ikke de filene han har lasta opp

Ahh... Hvis du bruker IE til å logge inn på ftp-serveren kan du høyreklikke på mappen du vil ha filene i og velge egenskaper. Da får du opp en liste med noen bokser du kan krysse av. Hak av alle boksene og trykk ok. Legg så de filene du vil vise inn i mappen din.

Når du går inn på http://dittdomene/mappe/ vil du få opp en liste over alle filene i mappen.

PS: Home.no har litt problemer for tiden, så hvis du vil kan du registrere deg på http://home.no.net/ og få 30mb plass uten reklame. Du må betale 10 kr med mobilen, men det er bare en engangsum.

Igjen; lykke til ;)

Lenke til kommentar

Skal vi se. Nå har jeg registrert meg hos home.no.net og jeg betalt 10 kr.

Kan du si meg åssen jeg gjør dette? Det er flere mapper inni public_html mappen. Jeg har lagd en mappe som heter themes og lagt inn en fil. Men når jeg går inn på mittdomene/themes/ så kommer det opp bare index of/mittdomene/themes og filen vises ikke. Jeg bruker ikke IE til å logge meg inn på ftp-serveren.

Lenke til kommentar
Skal vi se. Nå har jeg registrert meg hos home.no.net og jeg betalt 10 kr.

Kan du si meg åssen jeg gjør dette? Det er flere mapper inni public_html mappen. Jeg har lagd en mappe som heter themes og lagt inn en fil. Men når jeg går inn på mittdomene/themes/ så kommer det opp bare index of/mittdomene/themes og filen vises ikke. Jeg bruker ikke IE til å logge meg inn på ftp-serveren.

Du må chomod'e mappen til 777 (alle har alle rettigheter)

Hvis du ikke vet hvordan du gjør det kan du sende meg en PM med brukernavn og passord så kan jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...