Cascade Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 sliter med en irriterende melding som kommer opp etter en stund jeg har vært på internett, den sier at NT authorythy\system har gjort noe pga. at RPC har blitt terminated. Samtidig bynner en nedtelling på ett minutt til at maskinen restarter. Har nettopp lagt inn XP pro og har isdn fra telenor. Er det noen som skjønner hva jeg snakker om, eller som har sett noe liknende før? Har hørt at det kan være en brannmur i XP, men er helt ny i XP og har ikke peiling. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 ms blaster.... ? Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Dette er nok Blaster-viruset ja... Last ned sikkerhetsoppdateringen via Windows Update, og aktiver brannmuren raskere enn du klarer å si kake! Edit: Må lære meg å lese posten din Gå til kontrollpanel - nettverkstilkoblinger - velg isdn-tilkoblingen din - velg fanen "avansert" - og aktiver brannmuren Endret 24. januar 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
Cascade Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 rekker ikke å laste ned noen oppdatering før pcen starter på nytt men har ingen problemer med dette når jeg kjører 98. vil det hjelpe å legge inn antivirus? Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Symantec Security Response - W32.Blaster.Worm Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Gå til kjør, og skriv shutdown -a (eller noe sånt), så går shutdown-vinduet vekk for en stund... Funket for meg i hvert fall Aktiver brannmuren i hvert fall! Da slutter den å plage deg! Endret 24. januar 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det stemmer, shutdown -a ! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 xp firewall blir ikke aktivisert som default under installasjon . Du må sette på denne selv , under properties/egenskaper for nettverkstilkoplingen. Det tar bare 5 minutter for å bli infisert med blaster ved en xp installasjon hvis du er "på nett" ved installeringen . Stopp blaster ved å åpne en cmd prompt og skriv : shutdown -a Deretter stopp programmet med taskmanager/oppgavebehandler . Fjern blaster vha "removal instructions" du finner på internett . eks. http://reviews-zdnet.com.com/4520-6600_16-5063775.html syar2003 Lenke til kommentar
LEFZE^ Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 først fjern den med den symantec removal toolen også last ned WindowsXP-KB823980 patch (bare søk på KB823980 på microsoft.com) Lenke til kommentar
Cascade Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) takker alle sammen for hjelpen. d var nok msblaster ja. symantec removal toolen fant den 12 filer kalt msblaster.exe Endret 25. januar 2004 av Cascade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå