Hårek Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Kikket inn på min "My Network Places" og fant plutselig 2 ukjente maskiner: "ftp.hypercore.co.jp" og "suomi on www.ficora.fi". Den japanske kommer jeg inn på, finner en del Debian Linux saker. Spørsmålet er, hvorfor ligger disse på min "My Network Places"? Hvordan kan de ha kommet dit, jeg har ikke selv gjort noe aktivt for å legge de der, har ingen formening om at jeg har besøkt disse stedene. Antar dette ikke er noen sikkerhetsrisiko for meg? Har XP Pro med alle oppdateringer. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Kan hende at du har vært inne på en webside som linker til disse ftp-ene.. Er ikke helt sikker dough Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Last ned ad-aware. Kanskje du har noe spyware programmer som har lagt inn ting og tang. De spør nemlig ikke, de bare installeres når du minst venter det. http://www.lavasoft.de/default.shtml.en Lastes ned gratis her. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du har selvfølgelig en aktiv brannmur? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Kjørte både Spybot og Ad-aware senest i går. De finner aldri noe mer enn cookies. Bruker Smoothwall brannmur, så den er jeg rimelig trygg på. Kan godt hende jeg har vært inne på en Web side, men hvilken mekanisme er det som da legger ting inn hos meg? Går ut fra at dette ikke er helt vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå