dostojevski Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Noen nevnte Rhohypnol.... Jeg ville tatt det litt rolig med det. Pratet med en gammel narkis (jobbet i Frelsesarmeen nå) og han fortalte meg at Rhohypnol og kaffe brukes som en slags fattigmannsamfetamin. Kofein inverterer visst virkningen så en blir fulstendig happy-hyper istedenfor å slukne. (Har ikke prøvd selv, har ikke tenkt å prøve selv og anbefaler ikke andre å prøve heller.) EDIT: Kom på at jeg diskuterte dette med en medisinstudent en gang som hadde en teori om at det faktisk er Rhohypnolen som virker effektforsterkende. Altså at den forsterker kofeinrusen. Virker logisk, men jeg har egentlig ikke peiling på biokjemi... Endret 25. januar 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Blir man ikke gira av rhohypnol ? Trodde det var noe man ble i form av, hører om folk som propper i seg det før de drar på byen og sånn, men det er kanskje hvis man tar mye. Har ikke noe peil på det, hater knark. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Kalles "Hyppere", "roffie", "date rape drug" på gata. Rohypnol inngår i gruppen, Benzodiazepiner som er en samlebetegnelse på legemidler, mest kjent som beroligende eller sovemedisin. Rohypnol har fått større aksept og er mer alminnelig gjort på grunn av sin medisinske bruk. Dette har gjort stoffet svært attraktivt i det illegale rusmiljøet. Rohypnol alene, kan minne om valium, bare flere ganger sterkere. Den omsettes som regel i pilleform, med en lyseblå farge. Fargen er tilsatt for å gjøre stoffet mindre løselig og for å vanskelig gjør misbruk. Rohypnol brukes alene eller i kombinasjons bruk med andre narkotiske stoffer og alkohol. Da som regel for å forsterke effekten av disse stoffene. Virkninger:Benzodiazepiner virker dempende på sentralnervesystemet, og den beroligende og angstdempende effekten får man som regel ved små og vanlig foreskrevet doser. Rusen kommer etter 10 - 60 minutter og man føler seg sløv og søvnig. Man søker som regel denne effekten etter en "trip" eller på en nedtur. Da for å roe seg ned. Ved større dose kan man få en såkalt paradoksaleffekt, dvs. en omvendt virkning. Dette kan gi en følelse av å være oppstemt, energisk og i tilfeller aggressiv. Rusen kommer raskt, og kan vare fra et par timer til et døgn, avhengig av mengden og stoffet. Rohypnol er også kaldt "date rape drug". Dette er på grunn av rusen som fjerner mye av kortidsminnet eller som sløver brukeren ned. Under rusen blir man gjerne dårlig og talen blir uklar. I kombinasjonsbruk kan rusen bli ekstremt sterk, brukeren blir forvirret, faren for å skade seg er større, og dosen kan være giftig. Kroppens pustesenter og kretsløpfunksjon kan rammes. Bivirkninger:Rohypnol er vanedannende og faren for å bli avhengig er stor. I tillegg blir toleransen for stoffet større, jo flere ganger man tar stoffet, dvs. at man må øke doseringen for å nå samme effekt over tid. Virkningen av stoffet gjør at misbrukere kan være urolige, kvalme og engstelige mellom hver gang de ikke får stoffet og derfor må ha det igjen. Kroppens tåleevne holder ikke alltid tritt med økningen i doser, så faren for en overdose er til stede. Blandet med alkohol kan benzodiazepiner være dødelige. Langvarig bruk kan gi psykiske problemer, som angst og depresjoner samt tap av selvtillit, motivasjon og livsgnist. Lær av dette barn, hold fingrene langt unna dette fatet. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hadde du ikke lagt ved den siste quote, så lærte vi kun at rohypnol er noe bra Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jo, alkohol reagerer med en hel haug legemiddler. De fleste effektene burde man unngå, men det virker ikke som om dette synker helt inn i de tusen hjem Men jeg ser åpenbart humoren i å anbefale noen rohypnol etter noen timers hardcore progging ridende på kong-koffeins bølger Håper ingen er dum nok til å prøve det, hvis ikke så er det vel bare å skaffe seg rosa boblejakke og snowjogs å tusle ned på plata. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hadde du ikke lagt ved den siste quote, så lærte vi kun at rohypnol er noe bra Sliter vel litt med å finne skikkelige nei-argumenter for morfin også. Heldigvis er det vanskelig å få tak i. Det beste etter for mye kaffe (og lite søvn ofte) er, som påpekt før her, rett og slett mat og væske. Ikke brus og annet sukkerklin, men rent vann. Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Om du sitter på tom mage og føler deg trøtt, kjip, sulten og generelt uopplagt, hiv så innpå et par espresso eller 2-3 krus vanlig kaffe og masse sjokolade (yes, sjokkis)... Så føler du deg veldig fin i tja.. 30 minutter til 1 time... Den nedturen du får etterpå er ikke akkurat særlig kul. Du er kanskje ikke akkurat så trøtt lengre, men desto kjipere, mer ukonsentrert og sultnere enn du var før. Noen som tar utfordringen? Post gjerne en tilbakemelding... Lenke til kommentar
Ola-Nor Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg pleier nesten å kjøre den kombinasjonen på lan, jeg hiver i meg en stor melkesjokolade (ca 20 spenn), og masse cola. Effekten er fin, men "nedturen" er grusom. Bruker seff kun den "mixturen" når jeg er trøtt og sliten. Det holder en stund, men blir mye mere sliten etterpå Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Drikk et stort glass med melk og oboy/nesquick! hjelper for meg. Før: Etter: Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Sovetabbeletter :/ Jeg drikker ikke noe kaffe greier men greier ikke å stoppe å progge når eg fyst begynne... noen som har noen ider... går udover søven og skolen :-/ Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg drikker ikke noe kaffe greier men greier ikke å stoppe å progge når eg fyst begynne... noen som har noen ider... Jeg har funnet ut at det å skrive ei liste over ting som trengs å bli gjort, og si seg fornøyd når man har fått gjort én av tingene på lista (og klokka begynner å bli mange), kan hjelpe. "Alltid fleire dagar." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå