Gå til innhold

Kaffe-motgift?

DrDoogie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal vi se... kaffe øker hjerterytmen, noe som sløver den er vel ideellt? Heroin?

Mm. "Med ondt skal ondt fordrives?"

Jeg kan jo bare springe rett inn i en vegg da, vil anta det roer meg ned litt.

Kan jo gi fullstendig motsatt effekt også? Hmm...

Du kan jo alltids ta turen innom Oslo S og spørre de erfarne "medisinerene" hva som funker? Som nevnt er vel cannabis også ideellt, men det medfører en viss risk for å programmere _litt_ feil, i samme slengen.

PS. Da er en stor, god porsjon kaffe satt over :yes:

Lenke til kommentar

Kaffe er godt det. Og hvis man kombinerer det med små matretter, blir den ennå bedre. F-eks kaffe til nybakt brød og hvitost, eller kaffe og sjokolade :thumbup:

Høy har jeg aldri blitt på kaffe, men for de som blir det kan det vel fikses med koffeinfri kaffe - logisk nok.

Lenke til kommentar

Med mindre du vil dytte innpå noe "relakserende" så er vel eneste nedtur fra koffenhøydene å vente.. skal ta sånn ca 6-8 timer for levra å bryte ned koffein om jeg husker rett (for de som har litt mer peil, halveringstiden er ca 4 timer).

Dødelig dose for koffein iflg felleskatalogen er 10g, toxisk/giftig dose er 1g (10-15 kopper kaffe, men det er vel det dere refererer til som "artig rus" ;) )

Finner at ett mulig virkemiddel for å kontrollere en overdosering (hjertebank og alt det der) vil være et kortidsvirkende barbiturat (barbiturater gruppe legemidler tidligere brukt som feks sovemiddel). Men, DISCLAIMER!; ikke forsøk noe av dette selv. Snakk med lege om dere liker å leve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...