Kirukk Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei.. Bygget en maskin til en venn, maskinen inneholder bredbånd nettverkskort + intern usb nettverkskort i hovedkortet (trur eg).. Og nå skal vedkommende bruke modem fra telenor. Må det settes inn modem kort elr noe sånt elr hvordan fungerer det? Er det bare plugge inn i nettverkskortet til bredbånd saken... ??? Håper noen svarer... Takker For Alle Svar. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Han trenger et modemkort eller et eksternt modem ja. Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Hei igjen.. Regner med at han får modemet fra telenor??? Elr må han kjøpe det også? altså han trenger modem + modem kort??? Er dette et greit modem kort: CNet Modem 56k V90/92 Internt PCI Conexant chipset, Retail Komplett Takker, Endret 24. januar 2004 av Kirukk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei igjen.. Regner med at han får modemet fra telenor??? Elr må han kjøpe det også? altså han trenger modem + modem kort??? For meg er det litt uklar hva du mener, mener du modem som i gammeldags analogmodem eller modem i ADSL sammenheng? Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hei. Det er vel snakk om gammel dags analog modem.. Leverandør er telenor. det er de som leverer internett. Har allerede bredbånd nettverkskort i maskinen. Men hvis man skal ha analog modem med boks.. trenger man da et modem kort elr går det greit å plugge inn i usb porten??? Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ingen her som vet noe om det her elr??? Hvis jeg skal bruke internett på gammeldags måte ved hjelp av analog modem. Hva trenger jeg bortsett fra selve modemet??? Trengs det et modem kort elr kan jeg plugge rett i usb porten?? Håper noen kan svare.. Takker. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har han bestilt ADSL eller analog internett ab. ? Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Analog internett.. Det er ikke Adsl elr bredbånd.. Det er gamle modem 56kb..... Takker. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Du er ganske uklar på hva du mener, men jeg tror jeg skjønte det til slutt. Hvis han skal ha vanlig gammeldags internett via telefonlinjen kan du bruke dette eller dette Det første må monteres inn i maskinen i et ledig pci spor, det siste er eksternt og det kobles i en ledig usb port. Hjalp det noe da? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Eksterne modemer kobles til maskina via en seriellport (RS-232) eller USB. Kabel følger med når du kjøper. Trenger ikke noe mer. Kjøp for all del ikke internmodem. Etter mye slit med "møkkete" signal: Styr unna såkalte softmodemer. Eneste erfaringa jeg har med USB-modemer er en kombo-sak fra Zyxel. Beste modemet jeg har hatt. (Omni 56k). Greia med modemer er (veldig grovt) om de har en DSP (DigitalSignalPros) innebygget eller om modemet snylter på CPU'n. Det siste er billig, men ikke bra. De "skikkelige" modemene ligger fra 500,- og oppover. Det er veldig fristende å kjøpe ei "flis" til 200,-. Med mindre du har flaks vil resultatet bli at modemet mister tilkoblinga til internett uten noen som helst grunn, og det litt for ofte. Lenke til kommentar
threepwood Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 kjøp et annerkjent externt modem på 56k, så er du sikra en sikker oppkobling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå