Gå til innhold

:hover triks jeg prøver meg på...

Anbefalte innlegg

Prøver meg på litt CSS igjen, men har støtt på et problem. Denne gang er det Opera som gir meg litt :wallbash: hehe

http://home.chello.no/~alexholm/hw.no/menylek1.html

I IE og Mozilla så får jeg ønsket resultat, men i Opera så kjører den ikke alle reglene som skal skje på a:hover, noen ide på hva jeg kan gjøre her? Må jeg kanskje skrive egen CSS kode for Opera her (ikke at jeg vet hvordan jeg skulle løst det).

Mening er at alle SPAN-elementene inni A elementet skal reagere når man har får a:hover ;) og dette fungerer i IE&Mozilla, men uff, ikke i Opera, kanskje det er noe viktig jeg har glemt?

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, bugger menyen på xqus.com på din versjon av opera? Den gjør ikke det i Opera 7.11.

Den fungerte :thumbup:

Den forrige linken du viste meg så var buggen slik: når pila var over teksten i den linken, så flashet den red-dot'en og ble hvit, men hadde jeg pila over et annet område, så viste den dot'en seg riktig.

Min Opera versjon:

Version 7.23

Build 3227

Platform Win32

System Windows XP

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Ok, det er ytterst sjelden, og tror faktisk dette er første gang jeg bruker z-index :D men det løste faktisk problemet, jippi! Nå funker a:hover span opplegget mitt, planen var å ha et startbilde i første blokken, så kunne jeg ha menytekst i den andre hvor bakgrunnen kunne varierer i størrelse (bilde med repeat), så ha en blokk på slutten hvor det er et sluttbilde på menyelementet.

For de som ikke gidder å scrolle opp

Kommer sikkert til å oppdatere eksemplet med bruk av bilder ;)

Edit: når jeg leser om hva z-index er for noe, så lurer jeg litt på om Opera faktisk bugger her, for z-index skal jo bare fungere på position elements, men funker det, så funker det :laugh:

Sånn, bugfixa litt på css'en, pluss at det nå er med bilder

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...