Espen_^ Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Var inne på hjemme siden til smooth & søkte på glftpd men ingen treff på forumet deres så jeg lurer på om noen her som kjører d ? Muligens et dumt spm men jeg har aldrig testet smooth :-) Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvis det fynker på andre distroer, fynker det sikkert i smooth og. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis du spør om det, så prøv med en lett ftpd først. ProFTPD burder holde Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Smoothwall er egentlig ikke egnet til å installere noe på, men rent teoretisk sett, legger du inn nok depencies vil det en dag funke. glftpd er smooth, men man pleier ikke bruke den hvis ikke man driver med warez-servere, eller har behov for on-the-fly limiting av båndbredde og total administrasjon via ftp. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 glftpd er en ftpd jeg stiller meg (i likhet med, og har nok kanskje sammen heng med at Dj_Offset i sin tid satte spørsmålstegn ved denne) heller tvilende til. Det er closed-source noe som betyr at det kan være trojanske hester i den (noe det faktisk var i en av releasene), det har en drøss med l33te scripts, som kan være potensielle sikkerhetshull, o.l. Om du absolutt skal bruke denne daemonen, så pakk den godt inn i chroot og om du gidder grsec. Les logger o.l ProFTPd er en fin bil. Smoothwall er en distribusjon som kun er beregnet på å være en brannmur. Om du vil ha serverfunksjoner, da er ClarkConnect tingen tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå