lobster Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har en fil i publiseringsverktøyet jeg bruker (eZ Pubish 2.2.) Filen heter clearcache.sh Jeg ønsker at denne filen skal kjøres en gang hver 6 time. Hva skal jeg gjøre for å få satt opp denne i en cron jobb? (Ja jeg vet at Google har svaret, men der har jeg lett uten å fine noen forstårlig guide) Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Det er et par dager siden du stillte spørsmålet, men her er en løsning. I filen /etc/crontab skriv inn følgende: 06 * * * * root /path/to/clearcache.sh - Xizor Endret 31. januar 2004 av Xizor Lenke til kommentar
lobster Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 kan jeg bruke ee for å editere filen? og, er det bare å legge flere cronjobber under hverandre? Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ja, og ja. Den linja du fekk tips om vil ikkje fungera heilt slik du ønskjer. (Kommandoen vil køyra kl 00:06, 01:06, 02:06, osv. i staden for kvar 6. time.) Prøv heller noko slikt: * */6 * * * root /path/to/clearcache.sh (Du ville nok ha fått raskare svar på Linux-forumet. Dette her er eit programmeringsforum, og spørsmålet ditt har ingenting med programmering å gjera.) Lenke til kommentar
lobster Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Tusen takk til dere begge for svar. Neste gang skal jeg finne frem til riktig forum Tusan takk igjen Flyttet tråden, mvh daysleper Endret 26. januar 2004 av daysleper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå