zlafan Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvor får jeg tak i en skikkelig vidvinkel til midt sony dcr pc 101 kamera?...(og ca. pris hadde vært fint) Den stusslige 0,6x vidvinkelen til sony er lissom ikke nok... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Waycool Red Eye med 0.3x burde vel kunne gjøre jobben (du trenger i tillegg en 37 til 30 mm step down ring for å få gjengene til å passe): http://www.waycool.com.au/ Samme produsent kommer også snart med en 0.25x ! Lenke til kommentar
zlafan Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 men må jeg bestille dette på nettet eller får jeg tak i det i norge?...og noen gode forslag på hva jeg burde gå får(0.42 vs. 0.25...?) når jeg kommer til å bruke det mest til å filme ski/brettkjøring... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du får nok tak i tilsvarende i gode norske fotobutikker. Problemet er at de ikke har det tilgjengelig på nettstedene sine. Hvis du har ambisjoner om å investere i god optikk som du også kan bruke på andre kamera, så kan det lønne seg å kjøpe vidvinkel med større diameter enn du har på kameraet ditt nå (30 mm). Denne "pakka" kan f.eks være et godt, men dyrt, valg: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=200145&is=REG 0.25x - 0.30x gir ekstrem fortegning men fin effekt til action sport, fallskjermhopping etc. Lenke til kommentar
zlafan Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 noen erfaringer med å bestille fra sidene du har nevnt over eller?.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har handlet mange ganger fra B&H uten problemer. Det er vel den nettbutikken i USA som omtales flittigst her på forumet. Ikke prøvd den andre. Lenke til kommentar
raxtos47 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Vil de ovenstående linsene fungere sammen med Canon MVX150i eller er det andre linser som passer bedre? Søker etter både vidvinkel og fisheye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå