Ardie Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei, Jeg har problemer med å få signaler ut fra lydutgangene på det intergrerte lyden på Abit NF7 v1 (NForce 2 chipsett). Høyttalersettet er Hercules XPS 5.100 silver. Lyden kommer bare ut på front-høyttaler utgangen, og ingen på bakhøyttaler eller til senterhøytaller/subwoofer. Jeg har prøvd: * Installere de nyeste Nforce2 drivere * Sjekket av høyttalene funger * Oppdragert BIOSen til hovedkortet * Reinstallert Windows XP pro * Tatt ut alle komponentene, unntatt minne, CPU, skjermkort, harddisk, floppy, CD-brenner. => samme problem. * Clear CMOS på hovedkortet. Har du noen forslag? Utrolig irriterende å ikke få 5.1 lydsystemet til å fungere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg får heller ikke det til å funke på mitt Abit NF7-M!! Utrolig kjipt!! Kanskje de er der for å gjøre prod.kostnadene til NF7-S så lave som mulig (omtrent identiske kort NF//NF7-M/NF7-S). Lenke til kommentar
jke Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg måtte gå inn på sånn høytaler konfigurerings greie og velge hvor mange høytalere jeg har. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har vært inne kontrollpanelet og satt høyttaler til 5.1 lydsystem. Heller ikke det hjalp! Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Bytt om på ledningene.. Jeg tipper den som lagde kortet var bokstaveligtalt fargeblind bytta om gul og svart ledning eller.no så funka det.. vet ikke hvorfor men tror det er en design feil på kortet Endret 26. januar 2004 av Sandiz Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis du går inn på "Master Volume" (høytaler-ikon nede på startlinje ved klokka), så går du på "Options" -> Merk av for "Advanced Controls". Da dukker det opp en boks under master volume som heter "Advanced". Ved å gå inn på den kan du aktivere høytalerene. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har fått fikset det. Måtte installere lyddriveren fra Realtek. Lenke til kommentar
zup Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...nd&pagenumber=1 Lenke til kommentar
zup Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Her er en fiks som skal virke, men jeg fikk ikke det til : http://terra.infomtl.qc.ca/remix/ Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...nd&pagenumber=1 Gjelder dette også nf7-s? Jeg har Creative 4.1 hvor jeg kun får to høyttalere til å fungere + "fake" center... Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 på mitt kort var bak-høyttalere og senter/sub feilmerka, slik som sandiz nevner. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Tror jeg har prøvd å bytte, men det har ikke hjulpet... EDIT: Byttet i hvert fall nå, og det beviste i hvert fall at det ikke er høyttalerne det er noe galt med. Akkurat det samme skjedde, bare motsatt; nå fungerer to bakhøyttalere og en fronthøyttaler + sub. Må tydeligvis være enten drivere eller en innstilling. Endret 27. januar 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
zup Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 dette gjelder ikke Abit NF7-S, men bare NF7 og NF7-M som har en realtek del på hovedkortet. Denne delen blir ikke supportet av Nvidia, men NF7-S har rene Nvidia deler. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Fant ut at jeg skulle plugge en av kablene fra sub'en i mic-utgangen... Da funket det plutselig! Er dette vanlig, eller er det bare jeg som ikke kan lese manualer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå