jovaa Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Jaja, fikk mitt nye ABIT NF7-S v2.0 i posten i dag og monterte glad og fornøyd det nye oppsettet. Med ny CPU og ny RAM skulle det bli konge trudde jeg Kobla opp etter "regelverket", satte i strømmen og skrudde på. Hører en fresende lyd, og ser at røyken velter opp fra kassa som da stod oppå skrivebordet. Napper ut kontakten og ser at røyken kommer fra området rundt mitt kjære Radeon kort. "Svarte h*****", tenker jeg. Her må det handles litt av hvert. Monterer kjapt opp ASUS kortet, og ser om ting funker. Jo, skjermkortet og disker er friske. Kilden til "brannen" var en knøttlityen svart brikke nær AGP porten. Hva den gjør og hvorfor den ble så i gampen heit vet jeg ikke... Hva i alle dager kan ha skjedd? Saken er at jeg selger ut min gamle hardware. Kjøper har allerede satt inn penger og jeg må sende det på mandag. De nye delen blei kjøpt på hardwarebutikken.no. Hvordan kan jeg få ny tilsvarende hardware hurtigst mulig? Er hwb.no greie på reklamasjon? Hvor lang tid tar det å få nye deler? Argh, dette er så drit. Endret 25. januar 2004 av jovaa Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning? Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig. Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt. Endret 24. januar 2004 av zeph Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har ikke hatt reklamasjon hos dem, men forstår det sånn at dem er greie. Ta en tlf til dem, kan lønne seg det. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Hovedkortet står på slike pinner som fulgte med kabinettet. ASUS kortet har jo "overlevd" lenge så... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning? Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig. Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt. Kabinettet var helt reint sånn sett... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er sansynligvis bare en liten feilproduksjon. Tror neppe kortsluttning kan skape slikt. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Liten? Det freste og røyk som fy. Måtte åpne vindu... Akk, jaja. Hwb.no har selvsagt bare telefonsupport på hverdager.. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Seriøst etter å ha lest på hw.no forumet er det sinnsykt mange som har hatt problemer med nf7-s kortet sitt. jeg kjøpte meg et som demovare på komplett og har da vært heldig Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 det kommer nokk av at det er mange som har det. Har det selv og har ikke hatt noen problemer med det... Men men.. skal hive alt ut snart uansett så... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Må bare si mitt har vert stødig som fjell fra dag 1 Endret 24. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Må si at ATX kontakten var utrolig kukkete plassert... Makan. Er det andre kort som er like gode klokkere som dette? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning? Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig. Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt. Kabinettet var helt reint sånn sett... Sikker på at du tok ut alle de festepinnene som ikke trengtes? Slike som du skrur fast hovedkortet i... I abit-manualen min stod det at det var uhyre viktig å BARE bruke slike festepinner der det var laget hull i hovedkortet for dem, ellers skulle det visstnok kortslutte. (ikke samme hk som deg, men regelen gjelder vel for alle hovedkort) Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 DFI Lanparty er konge klokkekort! Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning? Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig. Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt. Kabinettet var helt reint sånn sett... Sikker på at du tok ut alle de festepinnene som ikke trengtes? Slike som du skrur fast hovedkortet i... I abit-manualen min stod det at det var uhyre viktig å BARE bruke slike festepinner der det var laget hull i hovedkortet for dem, ellers skulle det visstnok kortslutte. (ikke samme hk som deg, men regelen gjelder vel for alle hovedkort) Jaaaa, bruker bare pinner som jeg har skruer i... Alt var reint. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Er et mulig å få sånn "pengene tilbake" sak ved webkjøp? :edit: er vel det Endret 24. januar 2004 av jovaa Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 DFI Lanparty er konge klokkekort! Vurderer seriøst dette kortet nå. Sinnsyk bra bundle. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Har tesa opp RAM og CPU nå som var med i "brannen". Begge ser ut til å være i tipp topp stand Tør ikke teste HK. Det var jo liv i det mens det røyk, men trur jeg står over å teste det mer Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er et mulig å få sånn "pengene tilbake" sak ved webkjøp? :edit: er vel det Jeg fikk det fra MPX ihvertfall. Er jo kjøpsloven så skal vell gjelde for alt Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvilke nettbutikker (i norge) er det som selger dfi lanparty?? (litt off-topic, men siden det var nevnt) Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvilke nettbutikker (i norge) er det som selger dfi lanparty?? (litt off-topic, men siden det var nevnt) www.hovedkort.no synes jeg å huske 2100 kr elns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå