Gå til innhold

Hovedkort opp i røyk


jovaa

Anbefalte innlegg

Jaja, fikk mitt nye ABIT NF7-S v2.0 i posten i dag og monterte glad og fornøyd det nye oppsettet. Med ny CPU og ny RAM skulle det bli konge trudde jeg :)

 

Kobla opp etter "regelverket", satte i strømmen og skrudde på. Hører en fresende lyd, og ser at røyken velter opp fra kassa som da stod oppå skrivebordet. Napper ut kontakten og ser at røyken kommer fra området rundt mitt kjære Radeon kort.

 

"Svarte h*****", tenker jeg. Her må det handles litt av hvert. Monterer kjapt opp ASUS kortet, og ser om ting funker. Jo, skjermkortet og disker er friske.

 

Kilden til "brannen" var en knøttlityen svart brikke nær AGP porten. Hva den gjør og hvorfor den ble så i gampen heit vet jeg ikke...

 

Hva i alle dager kan ha skjedd? :cry::cry::cry:

 

Saken er at jeg selger ut min gamle hardware. Kjøper har allerede satt inn penger og jeg må sende det på mandag. De nye delen blei kjøpt på hardwarebutikken.no. Hvordan kan jeg få ny tilsvarende hardware hurtigst mulig? Er hwb.no greie på reklamasjon? Hvor lang tid tar det å få nye deler? Argh, dette er så drit. :cry:

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning?

 

Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig.

 

Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt.

Kabinettet var helt reint sånn sett... :cry:

Sikker på at du tok ut alle de festepinnene som ikke trengtes?

Slike som du skrur fast hovedkortet i...

I abit-manualen min stod det at det var uhyre viktig å BARE bruke slike festepinner der det var laget hull i hovedkortet for dem, ellers skulle det visstnok kortslutte. (ikke samme hk som deg, men regelen gjelder vel for alle hovedkort)

Lenke til kommentar
Er baksida av hovedkortet bra atskilt fra kabinettet? Slik at det ikkje er laget kortslutning?

 

Det som skjedde høyrest ut som ein kortslutning nemlig.

 

Ei skrue eller andre metallgjenstander kan vel også forårsake slikt.

Kabinettet var helt reint sånn sett... :cry:

Sikker på at du tok ut alle de festepinnene som ikke trengtes?

Slike som du skrur fast hovedkortet i...

I abit-manualen min stod det at det var uhyre viktig å BARE bruke slike festepinner der det var laget hull i hovedkortet for dem, ellers skulle det visstnok kortslutte. (ikke samme hk som deg, men regelen gjelder vel for alle hovedkort)

Jaaaa, bruker bare pinner som jeg har skruer i... Alt var reint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...