petterg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har en Sony gdm-5001pt som ikke har vært i bruk på en stund. Da jeg nå tok den fram igjen, for å bruke den, klarer den ikke lage vertikale linjer. Jeg har prøvd å illustrere hvordan bildet ser ut under. (* markerer hvor bildet er, - viser hvor bildet skulle ha vært) ********************--- -********************-- --********************- ---******************** ---******************** --********************- -********************-- ********************--- ********************--- -********************-- --********************- Illustrasjonen underdriver - bildet er så ille at skjermen er helt ubrukelig! Skjermen reagerer fint på knappene i front for å justere geometri og størrelse, men det blir bare en forflytting av problemet. Jeg kan f.x. få retta opp øverste del av bildet brukbart, men da blir den nederste delen helt jævelig. Åpna opp og skrudde på det jeg fant av justerings skruer. Dette hjalp lite. Fant ingen justering som omfatter geometri. Jeg føler meg ganske sikker på at dette er en enkel reparasjon. Noen som har forslag til hvordan det fikses? -pg Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ingen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Prøvd å stille den inn sånn at den er "brukelig" ? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Det jeg har prøvd å illustrere er det best som er mulig å få. Har justert på alle digitale kontroller (OSD) og alt jeg har funnet at justerings skruer inni skjermen. Pincushion kontrollen justerer jo hele siden. Jeg får ikke til å justere øvre og nedre halvdel separat. Så om jeg justerer øverste halvdel til å være rett og fin, er nederste helt på trynet, og omvendt. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Sjekk om du ikke bruker en oppdateringsfrekvens som er for rask for skjermen. Prøv å sett denne ned noe. Har oppdaget at dette problemet skjer på min gamle skjerm hvis oppdateringsfrekvensen er satt for høyt. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Desverre så viser det seg at selv om SONY skjermer er topp så har de store problemer med geometrien . Prøv å sett av en time eller to for å justere til så godt det teknisk er mulig . Jeg har selv en HMD-A420 som lever sitt eget liv men på bildekvalitet er den bare sååååå god . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå