bjornkn Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har to speilreflekskameraer med endel objektiver, en gammel Miranda Sensorex II og en ikke fullt så gammel Nikon F-501. Disse har ikke vært brukt på flere år, etter at jeg fikk mitt første digicam. Nå har jeg begynt å sikle på Nikons nye D70. Da ville det unektelig være ganske bra om jeg kunne bruke mine gamle objektiver på dette.. Noen av objektivene er originale Nikon med vanlig fatning, så de regner jeg med at de kan brukes? Men finnes det noen adaptere for å bruke Miranda-objektiver på Nikon? Flere av disse har løst adapter, bl.a. 3 Soligor-linser, en Vivitar og en Tamron. Disse kunne i sin tid fåes også med Nikon-adapter, men er slikt å få tak i nå noe sted? En annen ting er at på den D70 vil kanskje min gamle 21mm fungere som tilsvarende 50mm? Da forsvinner i tilfelle interessen min, da det er manglende vid-vidvinkel som er grunnen til at jeg ikke er helt fornøyd med min Olympus C50. Da virker f.eks. Olympus 5060WT ganske mye mer attraktiv... Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Siden ingen har svart på denne regner jeg med at dette er et dødfødt/umulig/uønsket/uaktuelt løp? Stemmer det? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Den gamle Nikon-optikken kan nok brukes, dog kanskje ikke med Matrix lysmåling. En 21 mm vil tilsvare 31.5 mm, med mindre adapteret - hvis dette finnes - forandrer på brennvidden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå