Gå til innhold

Siemens S55


Goody

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har fått tilbud om å kjøpe en Siemens S55 til 900,-. Telefonen er en måned gammel og brukt ca 1 uke p.g.a at det var ett bomkjøp fra eiers side. Han likte overhodet ikke telefonen.

 

Håper noen med erfaring fra/med S55 her kan hjelpe meg litt! Har selv ingen erfaring med denne telefonen, men synes ikke 900,- var så gal pris.

 

Er jo en telefon som i sin tid fikk masse skryt. 256 farger er jo i minste laget nå til dags.

 

Eier klager på trege menyer.

 

Jeg lurer på hvilke erfaringer folk har med skjermen. Er menyene trege, slik det her blir påstått? Hvordan er tastene på den og hvordan er den å skrive SMS med? Og eventuelt andre positive eller negative erfaringer med telefonen.

 

Blir glad for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Har fått tilbud om å kjøpe en Siemens S55 til 900,-. Telefonen er en måned gammel og brukt ca 1 uke p.g.a at det var ett bomkjøp fra eiers side. Han likte overhodet ikke telefonen.

 

Håper noen med erfaring fra/med S55 her kan hjelpe meg litt! Har selv ingen erfaring med denne telefonen, men synes ikke 900,- var så gal pris.

 

Er jo en telefon som i sin tid fikk masse skryt. 256 farger er jo i minste laget nå til dags.

 

Eier klager på trege menyer.

 

Jeg lurer på hvilke erfaringer folk har med skjermen. Er menyene trege, slik det her blir påstått? Hvordan er tastene på den og hvordan er den å skrive SMS med? Og eventuelt andre positive eller negative erfaringer med telefonen.

 

Blir glad for hjelp!

Menyer og sms skrivning er nok veldig treige ja. Når det gjelder skjermen vil jeg nesten si at det er en unødvendig fargeskjerm, siden bilder blir såpass dårlig på den. Men det er en helt ålreit telefon. Var best på markedet når den kom ut, tok over etter SE T68 etter min mening.

Lenke til kommentar
s55 er ikke en telefon som oppfyller kravene til dagens mobiler, men hvis du skal ha en tlf å ringe og sende meldinger med er dette et bra valg.

Og du lever ikke helt opp til minstekravene om mobil-kunnskap som burde vært krevd før man skriver her...

 

 

S55 er fortsatt den beste mobilen i sin klasse. T610 var et forsøk på å overgå S55, men hadde desverre for mange elementære mangler (adressebok, høyttalerfunksjon) og treg CPU som ødela for det meste.

 

S55 har elendig display, men er ellers en knakende bra mobil.

Lenke til kommentar
s55 er ikke en telefon som oppfyller kravene til dagens mobiler, men hvis du skal ha en tlf å ringe og sende meldinger med er dette et bra valg.

Og du lever ikke helt opp til minstekravene om mobil-kunnskap som burde vært krevd før man skriver her...

 

 

S55 er fortsatt den beste mobilen i sin klasse. T610 var et forsøk på å overgå S55, men hadde desverre for mange elementære mangler (adressebok, høyttalerfunksjon) og treg CPU som ødela for det meste.

 

S55 har elendig display, men er ellers en knakende bra mobil.

Sorry da. kan ikke så mye om s55. :(

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 stk S55. Jeg kjøpte den med en gang den kom og betalte over 3000,- for den.

 

900,- er ingen upris for en S55 som ikke er mye brukt.

Den koster jo ca. 1600,- ny, uten abonnement.

 

Og det er en sinnsykt bra mobiltelefon.

Det eneste jeg har å utsette på den nå, er skjermen.

Hadde den hatt f.eks. 4096 farger nå, så hadde jeg faktisk kjøpt den enda en gang. Den er ikke treg i menyene synes jeg.

 

I sin klasse er den egentlig uslåelig.

 

Synes du burde lese et par tester av S55.

Og så bestemme deg :)

Lenke til kommentar
Det kommer sikkert snart også.

Mener jeg har sett noe om en Siemens S65 rundtomkring på nettet...

 

S55 er vel ikke stort mer enn et år gammel? Eller tar jeg feil?

 

Men til 900,- er det ikke lett å finne en bedre telefon, om man ser bort fra de 256 fargene.

s65? stilig. :wow:

Lenke til kommentar

Har selv S55 og kan ikke skjønne at noen har problemer med trege menyer og treg SMS skriving.Da tror jeg ikke de har hatt denne tlf selv. Menyene går kjapt unna, og har aldri opplevd denne tlf treig. Foreksempel åpne innboksen med 100 mld går på 1 sek hos meg. Hvis du skal ha denne tlf kan det være lurt å oppgradere til firmware 16 som er den siste offisielle releasen. Firmwaren henter du bare på my-siemens.com og oppdaterer selv med datakabelen.

 

En god tlf med masse funskjoner. Har riktignok ikke den beste fargeskjermen, men når jeg ikke trenger dette så er jeg godt fornøyd.

 

:)

 

 

Edit: Skrivefeil, er trøtt eller trenger briller hehe

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
s55 er ikke en telefon som oppfyller kravene til dagens mobiler, men hvis du skal ha en tlf å ringe og sende meldinger med er dette et bra valg.

Dette er det teiteste jeg har hørt i hele min tid på forumet.

Hvis man skal ha telefon til og ringe og sende meldinger med,er 3310 et bra valg.

Men og si at S55 ikke oppfyller kravene til dagens mobiltelefoner er det teiteste jeg har hørt. SKJERMEN oppfyller ikke kravene,men hva med

IR,HSCSD,E-post,GPRS,MMS,JAVA,Polytoner,Bluetooth,høytaler og over 6 timers taletid samt Trippelband på en vekt på 85 gram.

Er faktisk ingen,INGEN telefon som greier det utenom S55,og hvis jeg sier at den koster UNDER 2000,- er det et røverkjøp av dimensjoner.

 

Burde nesten rapp. deg for veldig usakelig posting.

Og hadde jeg hatt lov(er imot retningslinjene) så hadde jeg kanskje funnet på (ikke at jeg gjør det) og kalle deg noe med premie og dust.

Lenke til kommentar
ingar Skrevet 25/01/2004 : 18:51 Hvis man skal ha telefon til og ringe og sende meldinger med,er 3310 et bra valg.

Men og si at S55 ikke oppfyller kravene til dagens mobiltelefoner er det teiteste jeg har hørt. SKJERMEN oppfyller ikke kravene,men hva med

IR,HSCSD,E-post,GPRS,MMS,JAVA,Polytoner,Bluetooth,høytaler og over 6 timers taletid samt Trippelband på en vekt på 85 gram.

Er faktisk ingen,INGEN telefon som greier det utenom S55,og hvis jeg sier at den koster UNDER 2000,- er det et røverkjøp av dimensjoner.

 

kunne ikke sagt det bedre selv! :yes:

Lenke til kommentar
S55'en er en all right telefon det. Bare synd at knappene er så vonde å trykke på. Særlig valg knappene, de stikker deg i tommelen.

Stikker i tommelen......? Trykker du med flere kilos trykk på den? Da kan jeg skjønne det. Nok om det....

 

Har denne telefonen selv. Kjøpte den i februar forrige år og har vært strålende fornøyd med den.

 

Min mening om telefonen:

 

- Dårlig fargeskjerm/liten skjerm

- Ikke innebygget kamera

- Lite minne (tar ikke så mange bilder så det har lite å si for meg)

 

+ Utrolig bra batterikapasitet (hvis man setter ned på lysstyrke og kontrast)

+ Bra lydkvalitet

+ Har det meste (IR, blåtann osv)

+ Oppgradere selv via kabel

+ Adr bok synk mot outlook (Må ha)

 

For 900.- er det en kjempe telefon til en pris som jeg ville slått til på selv om den er litt brukt. Får veldig mye for pengene så lenge du ikke er ute etter det grafiske. Håper Siemens kommer med en telefon av samme kaliber bare litt oppgradert! :yes:

Endret av _dAwn_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...