Gå til innhold

Fikk prossesoren i posten i dag (2800+)

cbcb

Anbefalte innlegg

Hei , jeg fikk AMD Athlon XP2800+ Barton som jeg bestilte fra databutikken.com i posten i dag. Har puttet den inn og hele pakken , men i windows når jeg høyreklikker på min datamaskin og trykker på Egenskaper så står det at det er en AMD Athlon 2200+ / 1,67ghz og i biosen så går det ikke ann å ta CPU FSB clock lengre opp enn 280mhz og bushastigheten på cpu'en skal være 333mhz. Noen som kan hjelpe meg ? :dontgetit:

Håper jeg kan få noen kloke svar. :roll:

Endret av cbcb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei , jeg fikk AMD Athlon XP2800+ Barton som jeg bestilte fra databutikken.com i posten i dag. Har puttet den inn og hele pakken , men i windows når jeg høyreklikker på min datamaskin og trykker på Egenskaper så står det at det er en AMD Athlon 2200+ / 1,67ghz og i biosen så går det ikke ann å ta CPU FSB clock lengre opp enn 280mhz og bushastigheten på cpu'en skal være 333mhz. Noen som kan hjelpe meg ?  :dontgetit:

333 betyr en fsb på 166. Multiplyer skal da stå på 12,5....skjønner?

333/2~166 X 12,5~XP2800+ 2.083 GHz

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Kanskje det er en eller annen jumper på hovedkortet du må flytte litt på?

Les i manualen til hk, (hvis det er det kt4 i sig) så skal det jo støtte 333mhz fsb.

Men, eller, kanskje den skal stå på 166mhz? hva står den på nå da?

edit: oj, mange svar på 20sek :p

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Kanskje det er en eller annen jumper på hovedkortet du må flytte litt på?

Les i manualen til hk, (hvis det er det kt4 i sig) så skal det jo støtte 333mhz fsb.

Men, eller, kanskje den skal stå på 166mhz? hva står den på nå da?

edit: oj, mange svar på 20sek :p

Nå står den på 133mhz siden det var det som jeg hadde på min gamle 2000+

Lenke til kommentar
Hei , jeg fikk AMD Athlon XP2800+ Barton som jeg bestilte fra databutikken.com i posten i dag. Har puttet den inn og hele pakken , men i windows når jeg høyreklikker på min datamaskin og trykker på Egenskaper så står det at det er en AMD Athlon 2200+ / 1,67ghz og i biosen så går det ikke ann å ta CPU FSB clock lengre opp enn 280mhz og bushastigheten på cpu'en skal være 333mhz. Noen som kan hjelpe meg ?  :dontgetit:

333 betyr en fsb på 166. Multiplyer skal da stå på 12,5....skjønner?

333/2~166 X 12,5~XP2800+ 2.083 GHz

Takk, Du er hvertfall en som har peiling på pc. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...