Gå til innhold

Serial ATA?, HJELP....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må legge inn driveren for S-ATA-kontrolleren.

Hvis du skal legge OS på den disken, og har Win2k/XP/2003, må du trykke F6 under lastingen av driverne, sette inn driverdisketten og laste driver for det respektive OSet.

Da finner den disken.

det har jeg gjort men finner ikke disken fordet...?! (F6)

under oppstart så finner den fasttrack driveren og legger inn ett atoarray....

Men etter å ha trykket f6 så finner den ikke floppyen...?!

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med en WD S-ATA 250 GB. Men jeg har allerede en Raptor 36,7 GB med Windows. Jeg har Abit IC7-Max3, og når jeg starter opp står det at jeg skal trykke Ctrl+A eller F4 for å komme inn i S-ATA biosen, hvilket ikke virker. Noen som har noen ideer om dette?

Lenke til kommentar

Er et ****** det der...har holdt med i en uke med dette. Får til å innstallere win98, men det blir så ustabilt at jeg ikke kommer videre derfra til å innstallere winxp.

xp finner ikke floppy ved direkte install så det er håpløse greier. rett før jeg bare må gi opp og kjøpe en vanlige ata disk...

Lenke til kommentar

sukk... føre dere prøver å komme igang med s-ata som systemdisk, gjør dette her:

1. last ned de nyeste driverne til s-ata fra produsentens hjemmeside.

2. ta en tom floppy og kopier driverne rett inn på A: uten å lage undermapper.

3. Ta så og boot opp med bare s-ata disken du skal ha OS inn på og en cd-rom.

4. Følg instruksjonene på skjermen og trykk F6 når du må det.

5. Og verre skal det faktisk ikke være

Lenke til kommentar
installer raid S-ATA driverer som følger med disken(Selv om du ikke skal bruke raid ja!). Hvis ikke Xp finner den da, så høyreklikk på HD kategorien i enhetsbehandling, og søk etter ny hardware

De fleste som lurer på dette har jo ikke lagt inn windows fra før regner jeg med..

sukk... føre dere prøver å komme igang med s-ata som systemdisk, gjør dette her:

1. last ned de nyeste driverne til s-ata fra produsentens hjemmeside.

2. ta en tom floppy og kopier driverne rett inn på A: uten å lage undermapper.

3. Ta så og boot opp med bare s-ata disken du skal ha OS inn på og en cd-rom.

4. Følg instruksjonene på skjermen og trykk F6 når du må det.

5. Og verre skal det faktisk ikke være

sukk..sukk..sukkk...for :

6. Verre enn det ER det faktisk.

7. Holdt på i en uke og har prøvd alle mulige varianter nå. Flere innstallasjonCDer, forskjellige OS.

8. Hvis det ikke funker i løpet av kvelden blir jeg imorgen rett og slett nødt til å gå for en annen løsning, jeg må rett og slett kjøpe en ATA disk i stedet...!

Lenke til kommentar

Hei,

Dersom en skal installere OS på en S-ATA disk, så bør en sette første boot device til CD-ROM og second Boot device til Serial-ATA.

Deretter er det bare å følge de 5 punktene som allerede står i en av innleggene før denne.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet. Gigabyte GA-K8VNXP med Via VT8237 SATA Raid. Har en WD Raptor 36GB hd som ikke Win XP finner. Har prøvd alle mulige innstillinger i bios. Driverne er riktig innstallert. Ser ut som jeg får kjøpe en hd til for å sette systemet opp som Raid, eller kjøpe et SATA kontroller kort uten Raid. Promise og Highpoint har noen modeller.

Fra Via sine sider.

-Plug in your two SATA drives

-Place your Windows CD in the CD-rom and a floppy disc with the VIA driver above in the floppy drive

-Boot the system and after the option to enter BIOS, Press the Tab key to enter user window

-Create your RAID array

-Exit and your system will detect the Windows installation disc in the CD-rom and will begin to load the installation program. At the first Blue Screen prompt "Press F6 to install 3rd Party RAID Controller Software"

-Follow the instructions. It will detect the driver disc in the floppy drive and install the VIA driver

-Continue with the Windows installation

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...