Gå til innhold

Drastisk feil med pc'n

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på pc'en, tar det fra 5-20 min før hele greia låser seg. Da blir skjermbildet fryst og det nytter ikke å trykke på noe. Dette gjør at jeg må restarte pcn i et kjør, noe som er en smule irriterende. Er vel sannsynelig at det er et virus jeg har fått. Er det noen som vet noe om dette og hvordan jeg blir kvitt det? Har kjørt Adaware og Spybot, men får ikke kjørt Norton da pc'en henger seg før søket er ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'n blir ikke veldig varm. Når jeg hører på lyden fra pc'n, så jobber den som før, men skjermbildet fryses og alt låser seg. Skal prøve oppstart i sikkerhetsmodus. Er det en prosess som forårsaker dette problemet, sånn at jeg kan avslutte riktig prosess og dermed avverge problemet?

Takker for svar

Lenke til kommentar

Mitt tips som ha fjerna masse shit hos meg er å laste ned et par sånn derre anti trojan programmer. Det må jo være et virus du har fått. Søk hos vår Beste venn så finner du nok noen.

Jeg husker ingen navn, men mulig andre her kan noen. Funker ikke dette så er jo formatering greit. Kjøp mange CD-R plater og ta backup.

Lykke til

EDIT: Drastisk feil? Hmm....

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
  P@yNe skrev:
Mitt tips som ha fjerna masse shit hos meg er å laste ned et par sånn derre anti trojan programmer. Det må jo være et virus du har fått. Søk hos vår Beste venn så finner du nok noen.

Jeg husker ingen navn, men mulig andre her kan noen. Funker ikke dette så er jo formatering greit. Kjøp mange CD-R plater og ta backup.

Lykke til

EDIT: Drastisk feil? Hmm....

Gå til google som nevnt over og søk etter f.eks SOBIG F

Da er gjerne førstevalget en link til symantec der du gratis kan laste ned et lite program som fjerner ormer. Tror det er plass til det på en diskett.

Det finnes også en "patch" fra Microsoft som bør være installert på forhånd.

Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...