Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Bruker SENDMAIL og SMTP samme port eller forskjellig? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Bruker SENDMAIL og SMTP samme port eller forskjellig? sendmail har vel smtp-funksjon, det er litt uklart hva du egentlig mener. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 SMTP er en protokoll for sending og mottak av epost, sendmail en en implementasjon av denne protokollen. Så ja, samme port. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Du vet det md UPC.... Pørvde å bruke deres smtp på forumet, men hjalp ikke... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du vet det md UPC.... Pørvde å bruke deres smtp på forumet, men hjalp ikke... Da må det være noe med forumet ditt eller det har en stygg designfeil. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 å sende mail til brukere på epsot.portalen.no funker helt fint, men ingen hotmail brukere mottar noen mail. t.o.m min server greide å sende mail til epost.portalen.no . Noen som vet problemet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 å sende mail til brukere på epsot.portalen.no funker helt fint, men ingen hotmail brukere mottar noen mail. t.o.m min server greide å sende mail til epost.portalen.no . Noen som vet problemet? Antagelig så går de ved en feil i spamfilteret til hotmail, har du noe domene eller satt opp dette forumet med noe som skulle tilsi at det ikke identifiserte seg rett? Når det sender mail til brukerne hva kalles avsender domenet? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) hotmailen min... var det jeg satte skulle være avsender og mottaker som mail Endret 24. januar 2004 av Zic0 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hotmailen min... var det jeg satte skulle være avsender og mottaker som mail Antagelig blir den forkastet av Hotmail som falsk avsender, bruk en annen adresse og test. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 jeg kan ikke teste for tida p.g.a hele serveren har riky, men takk for hjelpen. Forslag til evt. mail? ha ringen domener skal kjøpe domene så snart jeg får disse tingene til å funke. Hvis du har ett de tmed avsender så slipper jeg det med å ha min egen mail server eller? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 jeg kan ikke teste for tida p.g.a hele serveren har riky, men takk for hjelpen. Forslag til evt. mail? ha ringen domener skal kjøpe domene så snart jeg får disse tingene til å funke. Hvis du har ett de tmed avsender så slipper jeg det med å ha min egen mail server eller? Du kan helt sikkert bruke UPC sin SMTP når du får eget domene. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 kan de oppdage det da???? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 kan de oppdage det da???? Det er ingenting og oppdage så du kan være helt trygg, jeg sa det var en feil hos hotmail men ved nærmere ettertanke så er det ikke det men et fornuftig oppsett for dem i spambekjempelsen. Du setter opp forumet ditt til og sende med en hotmail-adresse, du sender en mail fra denne til en hotmail-brukere, Hotmail sine servere sjekker Ip-en som mailen kommer fra og finner din eller UPC sin SMTP-server sin IP, Hotmail har egne utgående servere som brukes uansett om du sjekker via web eller Outlook og dermed vil de avvise mailen som spam eller ugyldig. Normalt skulle du ha fått en mail som sa fra om dette men i disse spamtider er dette fornuftig nok skrudd av . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå