Gå til innhold

Ny win xp pro cd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en orginal win xp cd som jeg kjøpte i går på komplett...er det sannsynlig at den er bugg?

 

får feilmeldingen tidlig i innstallasjonen at følgende fil skaper problemer: setupdd.sys

Jeg tror at WinXP installasjonsprogram ikke får skrevet til HDD. Formater om mulig HDD på en annen maskin, da vil problemet være løst..... Tror jeg ;)

Lenke til kommentar

nå har jeg kommet litt videre...men får feilmeldingen etter formatering, når den skal "sjekke diskene". får feilmeldingen uansett. forsøkt å ikke formatere også, til og med bytte s-ata port på hovedkortet.

 

Jeg tror at WinXP installasjonsprogram ikke får skrevet til HDD. Formater om mulig HDD på en annen maskin, da vil problemet være løst

 

Det er jo ikke mye håp for det da, har flere maskiner men ingen som støtter noe s-ata (hvilket denne driten her forsåvidt ikke gjør heller)

Lenke til kommentar

er det S-ATA disk du har eller? hvis ja så går du på produsenten sin hjemmeside å laster ned driverne til disken. hvis ikke kan du jo tar ut kablene av disken å sette de inn igjen. eller rett å slett ta ut disken å sette den inni i en annen pc. se om det funker greit.

Lenke til kommentar
Har du lastet driveren til S-ata disken?

 

Ja, det har jeg.

 

er det S-ATA disk du har eller? hvis ja så går du på produsenten sin hjemmeside å laster ned driverne til disken.

 

Er ikke noe galt med driverne jeg har...Har ikke skjært seg der.

 

hvis ikke kan du jo tar ut kablene av disken å sette de inn igjen.

 

Prøvd det flere ganger, til og med prøvd å bytte frem og tilbake på portene. Jeg kommer litt lenger når jeg gjør det fordi da "re-setter" den seg litt. Men det klikker med blåskjerm ganske fort likevel..

 

eller rett å slett ta ut disken å sette den inni i en annen pc. se om det funker greit.

 

Ja hvis jeg hadde en masse hovedkort med s-ata porter liggende så hadde jo det vært greit. Har flere PCer, men selvfølgelig ikke med s-ata mulighet.

 

Hjelper det å oppdatere BIOS, eller har ikke den så mye å si når en først har kommet så langt at en har fått formatert disken og den såvidt begynner å kopiere innstallasjonsfiler før den klikker?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Dette er overhodet ikke hva som er problemet hos meg. Alle komponentene er i orden , testet dem på andre maskiner i win xp.

 

Har samme problem, uansett hva jeg prøver å foreta meg får jeg en error som er forårsaket av setupdd.sys

Har du funnet noen løsning på dette FranzJosef?

 

Jeg kjøpte først ny disk, funket ikke. Så sendte jeg maskinen i retur til MPX, den sendte den tilbake med en gang. Så kjøpte jeg ny CD rom og da funket det. Men jeg lurer på om ikke de har gjort noe med den på et eller annet vis.. For den gamle CD romen funker brille fint i en annen PC

Lenke til kommentar

prøv å bytte minne-slot, og evnt. minnetype. har opplevd store problemer med forskjellig type ram, spesielt med hovedkort for AMD prosessorer. Får da oftest feilmeldinger om at installasjonen ikke klarer å kopiere diverse filer. Etter bytte av minne-slot eller minnebrikke pleier problemet å være løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...