JamesATaber Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Skjermkort viften på kortet mitt bråker grusomt.. så jeg vil fjerne den og bytte den ut med en rimelig liten kjøleribbe... helst en som jeg kan hente i Asker/Drammen regionen. (Det er viktig den er rimelig) Er det noen som kan annbefale en eller annen kjøleribbe og evnt hvor man kan kjøpe denne... Endret 24. januar 2004 av JamesATaber Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 du kan jo lage en selv da... har du ingen gammel cpu vifte eller noe sånt? Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har et FX5600 som bråker no vilt.. går det for meg å å sette på en gammal cpu kjøler? jeg har en socket a som går til 3200+ som jeg ikke bruker.. funker det om jeg modder den litt?? SAK Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg vil helst gå for viftleløs variant... er lei av viftestøy... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 har du bra luftgjenommstrømning skulle det funke fint uten vifte på, eller sett på en som ikke bråker noe særlig... Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har "god" lufgjennomstrømning i kassen.. Det jeg aller helst hat lyst til å gjøre er å bare nappe ut vifte kontakten på skjermkortet...men tror kanskje det kan bli for varmt for det kortet.... Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 ifølge hva det står på skjerminstillingene har jeg 60 grader på gpuen.. da blir det vel en smule varmt om jeg slår av vifta? SAK Lenke til kommentar
OeO Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg kjøpte en kjøperibbe laget for disse hovedkortene fra digital impuls i oslo, i fjor tror jeg det var.... funket bra det... liten mulighet for overklokking... helt vifteløs... sjekk på komplett osv, skal selge det der, eller så kan du jo koble til en prosessorvifte, burde jo funke. Lenke til kommentar
bassej Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hei! vet ikke helt om jeg hadde turt å dra ut vifteledingen.tviler på at det vil leve så lenge etterpå.må nok investere i vifteløs kjøling som er konstruert for dette eller gå for cpu-vifte-mod. har to ti4200(abit og creative) og et fx5900.det som går mest støyløst er faktisk 5.9 kortet(msi).abit har otes,så det bråker,men er klokket høyere fra fabrikant(275,550).skiftet goop,men har ikke testet etterpå.... Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 stenkarlsen: Hvordan for du lest av gpu temperaturen ... jeg trodde ti4200 var uten temp sensor.... Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg vil helst gå for viftleløs variant... er lei av viftestøy... heatpipe? Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Fenger hvis du tar en litt stor kjøleribbe borrer noen hull i den tar bort viften og fester den til grafikkrotet med noen skruer. Pass dog på at du har god luftgjennomstrøming har testa det selv på mitt gamle gf2 mx 200 ble noe av den verste oc ever Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Eg har nettopp kjøpt meg dinna til mitt Ti4400... vifteløs.. koster 225, eller 374 inkl. porto dersom du betaler med visa.... litt dyrt, men tror d blir bra... Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Men hvor kan jeg få kjøpt en rimelig kjøleribbe i Asker/Drammen regionen... Vil ikke betale porto + omkostninger da disse raskt kan komme opp i hva et 1/2 skjermkort vil koste... Da er det nesten bedre å kjøpe seg et nytt kort... Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 jeg har ikke vifte på mitt skjerm kort, har GeForce4 ti4800se (har ikke vifte pga den ikke funker) jeg skal mekke meg kjøler til den.. går det bra og modde den slik at jeg kan bruke en 80mm som er stille gående? (gpu er så varm at jeg brenner meg på den..) jeg har satt på ei kjøle ribbe fra en gammle CPU.. det hjalp litt.. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Skal det være uten vifter, bør du ha ei diger kjøleribbe og god luftflyt. Hvis ikke, kan du få grafikkfeil pga. varmen, eller i verste fall et dødt kort. Selv har jeg en slik Zalman heatpipe-kjøler. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Skjermkort viften på kortet mitt bråker grusomt.. så jeg vil fjerne den og bytte den ut med en rimelig liten kjøleribbe... helst en som jeg kan hente i Asker/Drammen regionen. (Det er viktig den er rimelig) Er det noen som kan annbefale en eller annen kjøleribbe og evnt hvor man kan kjøpe denne... Jeg fikset det hele ved hjelp av en gammel pentiumkjøler som jeg limte på kortet. Lim rundt kantene og kjølepasta i midten. Fungerer 100%, men man må bruke kabinettvifte i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå