fei Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Dette er sikkert bare et idiotisk spørsmål. Jeg var en tur på komplett for å bestille nytt hovedkort, ram og cpu.Valget falt mellom abit ic7max og ASus pc800e/deluxe. Jeg hadde tenkt å kjøpe ca 1gb ram(2x512) for siden og oppgradere med 2stk 1gb brikker fra corsair,MEN da sa selgeren noe urovekkende. Jeg skal ha en intel 2,8HT cpu som etter hva jeg har forstått kan"simulere 800mhz" om man bruker Ram som er satt inn parvis, selgeren sa et på asus kortet var det bare 2 av minne plassene som støttet denne funksjonen,abit hadde 4. Vil det si at jeg kan få støtte for 800mhz bare på de 2 første minne brikkene jeg kjøper?? dvs 1gb, hva skjer når jeg da investerer i 2gb ram til? ryker alt ned til 400mhz? hva med 4x512 brikker? vil det da være støtte for 800mhz? Som sagt jeg er ikke noe flink med hardware og spec's så jeg trenger gode råd. Håper ikke spørsmålet er formulert helt uforstålig. Hva som er best av hovedkortene er ikke så viktig. Grunnen til at jeg trenger så mye Ram er at jeg driver med fotoredigering og jobber med bildefiler som er 150mb Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Vel etter det spesifikasjonene til kortene sier så støtter begg 4 gb minne , Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Var det sånn at det ene kortet hadde bare 2x Dual channel da eller? Mens det andre hadde 4x? Om man setter inn flere som ikke kjører dual mister man vel hele greia? Eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Er ikke sikker men tror ikke det skall vere noen forskjell ser i spes at begge støtter to ddr kanaler. Lenke til kommentar
fei Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Oki Så det er det å forstå at uansett hvilket at hovedkortene jeg velger vil jeg få støtte for 800mhz Selv om jeg kjøper 2x512 brikker og 2x1024 brikker? Samlet 3gb ram med 800mhz? 2 ddr kanaler = 4 minne brikke plasser? Er det noan spesiel ram som egner ser fremfor andre?, har sett på corsair, geil og Twinmos, men bare corsair selger har 1024 brikker? Må ha det inn med teskje Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Ja du kan bruke to dual-channel på Asus, har hovedkorte selv. Altså: 2x512, og 2x1024 f.eks! Corsair er vel en av de bedre, men litt dyrere også, Twinmos er vel billigst og mest for pengene(iallefall etter div. tester) Geil er overklokkernes valg(stort sett) Alle produsentene har 1024 brikker! Endret 24. januar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
fei Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Takker for svar Dere er noen engler Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Asus P4C800-E Deluxe støtter fire minnebrikker med enkel bank, men bare to minnebrikker med dobbel bank. Hvorfor? Fordi minnebrikker med dobbel bank bruker to minnekanaler, og hovedkortet har bare fire minnekanaler tilsammen. Jeg anbefaler deg å ta en kikk på denne listen, alle minnebrikkene som er listet her er godkjent av Asus for bruk på bl.a Asus P4C800-E Deluxe. Alle minnebrikkene som har en hake i C-kolonnen er brikker med enkel bank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå