picko Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 (endret) function validate_prov() { for(var i=0; i<=5; i++) { for(var j=0; j<document.main.prov+i.value.length; j++) Jeg har 6 stk textboxer med navn prov0, prov1, prov2, osv. Og scriptet skal gå gjennom innholdet i alle boksene, for å sjekke om de inneholder komma... Hvorfor kan jeg ikke gjøre slik-> document.main.prov+i.value.length Når jeg skal ha lengden på innholdet i textbox prov[0-5]? Er det noen enkel måte å replace komma med punktum? Endret 24. januar 2004 av picko
Speaky Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Kan dette være til hjelp? <HTML> <HEAD> <script> function validate_prov() { for(i=1; i<=3; i++) { value = document.mainform.all("txt" + i).value; if (value == "") { alert("txt" + i + " inneholder blank verdi"); } else { alert(value.replace(',','-')); } } } </script> </HEAD> <BODY> <form name="mainform"> <input name="txt1" value="heisan" size="35"> <input name="txt2" value="hei,hopp" size="35"> <input name="txt3" value="" size="35"> <br><br> <input type="button" onclick="validate_prov();" value="Sjekk" size="35"> </form> </BODY> </HTML>
picko Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Skrevet 16. februar 2004 Takk, men har allerede fikset det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå