picko Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) function validate_prov() { for(var i=0; i<=5; i++) { for(var j=0; j<document.main.prov+i.value.length; j++) Jeg har 6 stk textboxer med navn prov0, prov1, prov2, osv. Og scriptet skal gå gjennom innholdet i alle boksene, for å sjekke om de inneholder komma... Hvorfor kan jeg ikke gjøre slik-> document.main.prov+i.value.length Når jeg skal ha lengden på innholdet i textbox prov[0-5]? Er det noen enkel måte å replace komma med punktum? Endret 24. januar 2004 av picko Lenke til kommentar
Speaky Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kan dette være til hjelp? <HTML> <HEAD> <script> function validate_prov() { for(i=1; i<=3; i++) { value = document.mainform.all("txt" + i).value; if (value == "") { alert("txt" + i + " inneholder blank verdi"); } else { alert(value.replace(',','-')); } } } </script> </HEAD> <BODY> <form name="mainform"> <input name="txt1" value="heisan" size="35"> <input name="txt2" value="hei,hopp" size="35"> <input name="txt3" value="" size="35"> <br><br> <input type="button" onclick="validate_prov();" value="Sjekk" size="35"> </form> </BODY> </HTML> Lenke til kommentar
picko Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Takk, men har allerede fikset det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå