Tåkelys Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) I bios er det en mulighet til å velge om "32Bit data transfer" skal være "enable" eller "disable", for HD. Den står på disable som standard. Står ikke noen som helst forklaring i manualen hva det egentlig er. Står bare at man kan velge mellom disable eller enable. Prøvde HD Tach, og fikk "Read Burst Speed: 86.7MB/s" på disable og 89.2MB/s enable. Så bør den da stå på "enable"? Endret 24. januar 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Personlig ville jeg ha brukt Enable, siden det gir høyere diskytelse. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Ja jeg kjører den på "Enable" nå. Bare lurer på hva det egentlig er for noe, siden den står på "disable" som standard. En annen ting. Ser at disken støtter UDMA 6. Men i Sandra står det at den er aktiv som UDMA 5. Er det rett? Finner ingen plasser i bios der jeg kan sette den til UDMA 6, da UDMA 5 er det høyeste jeg kan sette i "DMA Mode". Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 da har du kanskje ikke støtte for ata-133 da. men ata-100 og ata-133 er like kjapt. det er fremdeles hden som bremser. som du sier selv, så oppnår du nesten 90mb på en 100mb "kanal". det er da lite vits å ha en 133mb kanal. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Skal bare legge til at det er en Seagate S-ATA disk og hovedkortet er et ASUS P4C800-E Deluxe. Så 89.2MB/s er greit på den disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå