Gå til innhold

Lage .ISO/.BIN filer av filer

Anbefalte innlegg

Vi vet alle om Daemon Tools. Det programmet leser jo iso/bin (med mer) filer og lager et image på en måte.

Det jeg lurer på er hvordan lager man iso/bin filer? Har prøvd meg med win iso, men fikk det ikke 100% til.

Er det noen som vet om et genialt (i med eller mindre grad) applet som lager et image av de filene du vil?

Tenker da for eksempel å lage et image av et spill jeg har dratt inn på hd. Spillet krever at jeg har gaming cd'en inne under spillinga, men hvis jeg bruker et image med deamon tools, burde det vel funke bra... (vet jeg kan laste ned crack, men vil lære meg en alternativ måte).

Noen ideer??

På forhånd takk!

EDIT: skrev iso/bin.... (tok med bin)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Alcohol 120% flere ganger med godt resultat. Man starter bare programmet, velger "Create Image", velger hva slags format (ISO, bin/cue, nrg osv), setter riktig CD i cd-spilleren, så begynner den å rippe.

Programmet går også rundt de aller fleste kopibeskyttelser på CD'r. Så man kan rippe ISO av spillene sine og ha de mountet i Daemon Tools, og kjøre rett fra HD'n og slippe treig CD-ROM access mens man spiller.

Disse kan så mountes i daemon tools eller brennes ut igjen til CD.

Praktisk å gjøre WinXP cd-n om til ISO og ha den liggende på HD'n, så har man alltid en backup tilgjengelig hvis cd'n går i stykker, og man slipper også å holde styr på hvor backup-CD'n er til en hver tid.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...