Gå til innhold

Beste ytelse i forhold til pris?

-=Angel=-

Anbefalte innlegg

Jeg trenger

Hovedkort

CPU

Minne

valgfritt:

cpukjøler

Jeg trenger det beste systemet jeg kan få for 3500, jeg vil egentlig ikke overklokke så det er ikkenoe man trenger å ta hensyn til.

Samme om det er Intel eller Amd, mest for pengene er det som gjelder.

Bruksområder er spilling og diverse office applikasjoner.

Foretrekker komplett, mpx, microplex som webshopper. Men hvis det er billigere på et sted som yter bra service tar jeg gjerne et oppsett derfra.

Angel

Endret av -=Angel=-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit NF7/-s v2.0

Twinmos pc3200 m/winbond

AMD athlon xp2500

Kjøler:

Thermaltake volcano 11

Allt dette til under 3500kr hos komplett, kjempeopsett, og du kan klokke prosessoren opp til xp3200 uten noen problemer i det hele tatt, ingen grunn til å bekymmre seg over den....

Lenke til kommentar
Till spill er det minnebåndbredde som gjeder. da Intel chipsett ligger har teoretisk 6.4GB/sec. i motsn. til AMD sitt Nforce-2 som har det halve. Men for all del så er et AMD system også veldig bra men du får noen fps mer i spill med et Intel-oppsett. ;)

Abit IS7-E I865PE,-[b]Demo1[/b] 591
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack 772
Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 1 969
Totalt: 3 333

Kan uten problemer klokkes til 220MHz = Cpu@3080MHz. Trengs ingen volt økning til cpu eller ekstra kjøling for dette. Sett så minnet til CL 2.3.3.6 med GAT: = Auto i bios.
Lenke til kommentar
Till spill er det minnebåndbredde som gjeder. da Intel chipsett ligger har teoretisk 6.4GB/sec. i motsn. til AMD sitt Nforce-2 som har det halve. Men for all del så er et AMD system også veldig bra men du får noen fps mer i spill med et Intel-oppsett. ;)

Lol, da knuser jo det A64 systemet over her intel-oppsettet ditt da, siden fsb i det systemet er 800mhzx2=1600mhz. Og med 64bit båndbredde. Så da er jo det mer spillpc enn intel siden du mener minnebåndbredden teller mest

Lenke til kommentar
Lol, da knuser jo det A64 systemet over her intel-oppsettet ditt da, siden fsb i det systemet er 800mhzx2=1600mhz. Og med 64bit båndbredde. Så da er jo det mer spillpc enn intel siden du mener minnebåndbredden teller mest

Nei ikke 800x2, men 400x2=800

joda cpu=400fsb x 2 som er 800 fsb, men som blir doblet med minnekontrolleren og kjører da 1600mhz. husk at A64 er quadpumpa det og...

Lenke til kommentar

Nei ikke 800x2, men 400x2=800

joda cpu=400fsb x 2 som er 800 fsb, men som blir doblet med minnekontrolleren og kjører da 1600mhz. husk at A64 er quadpumpa det og...

Feil, FSB'en er 200x4 = 800 MHz FSB (QPB)

(altså Intel..)

Endret av azone
Lenke til kommentar

Folkens, våkn opp. Når det gjelder Athlon 64 så er det ikke noe som heter fsb, den aldrene bussen er byttet ut med HT (hyper transport). Den kjører på 800 mhz. Minnet har en bånnbredde på 400 mhz, siden minnet ikke er dualcannel.

Men uansett så har ikke råminnebånbredde noe mer å si enn hva prosessoren gjør det til. På en athlon 64 er det veldig liten forskjell på enkle og doble minnekanaler, mens på P4 er det veldig mye forskjell. Dette er pga forskjell i arkitekturen.

Men for å gjøre en ting klart en A64 3000+ slår en 2,8 ghz prosessor i nesten hva det skal være, og aldri mer enn i spill + at man kan vente seg en pen ytelses bonus når det kommer 64 bits programvare.

PS: Spille og båndbredde har ikke noe direkte å gjøre med hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...