Gå til innhold

Demovarer på Komplett.

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte Abit NF7-S V2.0 DEMO på Komplett (butikken), kom hjem satt maskin sammen og det viste seg at de 2 første RAM slotene ikke virket. Gikk til butikken, de tok og testet HK på stedet :yes: og sa at jeg skulle få et nytt NF7-S V2.0 mot et lite mellomleg på 150kr, pga. den jeg hadde var DEMO og nå skulle jeg få ET NYTT HK!?

OK sa jeg, "Jeg får svelge den pga. god service". men nå i ettertid begynte jeg å lure om Komplett hadde lov å kreve mellomlegget.

Skal jeg ta meg en tur til Komplet og kreve mellomlegget tilbake, eller skal jeg bare holde kjeft og være glad for at jeg fikk byttet HK på stede :roll: .

Hva syns du?

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer ikke varen har du rett på en vare med samme ytelse og bruksområder, uten mellomlegg.

Og jeg kan ikke se det står noe annet om demovarene. Så dette hadde de ikke rett til å kreve nei.

Faktisk så står det at dette er "demobrukte kort/erstatning fra leverandør"

I og med at han mest sannsynlig kjøpte dette på web, så er det ikke dermed sagt at han kan kreve et nytt i butikken (hvis jeg har forstått dette rett?) uten mellomlegg. Et helt nytt kort vil også alt som er resten av bundelen inneholde. Det er oftest et minimum av bundle som medfølger demobrukte/erstatningsvarer

Lenke til kommentar
Men, jeg tenkte at det er FULL GARANTI på disse kortene. Trodde ikke de var i "EGEN KLASSE".

Staljin

Sant, men de kan kreve sin rett til å vente til de har flere demobrukte kort på lager hvis du skulle slippe mellomlegget. Isåfall ville du bare ha fått et nytt demobrukt kort som det også kan være feil på. De fleste slike er rma'er som er "fikset" osv. Det har jeg merket selv

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet så pleier ikke butikken å levere ut restattning for ting du har kjøpt på webshop.

Uansett, når du får et nytt kort (istede for bare et anna demobrukt kort (som de jo har lassevis av) så får du jo en bundle med kabler, IO shield o.l. - glatt verd 150kr spør du meg.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke varen har du rett på en vare med samme ytelse og bruksområder, uten mellomlegg.

Og jeg kan ikke se det står noe annet om demovarene. Så dette hadde de ikke rett til å kreve nei.

I og med at han mest sannsynlig kjøpte dette på web, så er det ikke dermed sagt at han kan kreve et nytt i butikken (hvis jeg har forstått dette rett?) uten mellomlegg. Et helt nytt kort vil også alt som er resten av bundelen inneholde. Det er oftest et minimum av bundle som medfølger demobrukte/erstatningsvarer

Jeg kjøpte ikke HK på WEB. Min første setning i dette inegget er : "Kjøpte Abit NF7-S V2.0 DEMO på Komplett (butikken ),..."

Du kan vel lese riktig.

Staljin

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så pleier ikke butikken å levere ut restattning for ting du har kjøpt på webshop.

Uansett, når du får et nytt kort (istede for bare et anna demobrukt kort (som de jo har lassevis av) så får du jo en bundle med kabler, IO shield o.l. - glatt verd 150kr spør du meg.

Jeg har nå hvertfall fått slik erstatning jeg nevner på 3-4 skjermkort...

Lenke til kommentar

Hei,

Verdt 150kr. er det, ja, men når du ikke har bruk for det du får så er ikke det verdt en d....

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

alså du kunne krevet pengene tilbake for kortet(så mye du betalte) du kan ikke kreve nytt kort (vil jeg tro) siden dette er et dyrere produkt. men du kunne som sagt fått pengene igjen når de sier at du skal få et nytt for 150kr i mellomlegg så er det bare for å sikre at du ikke bare tar pengene og stikker.. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ikke HK på WEB. Min første setning i dette inegget er : "Kjøpte Abit NF7-S V2.0 DEMO på Komplett (butikken ),..."

Du kan vel lese riktig.

Staljin

Har Komplett fortsatt butikker? Jeg trodde alle butikkene var gått ut av Komplett kjeden og inn i Datakjeden.

Lenke til kommentar

Du kan vel lese riktig.

Staljin

Har Komplett fortsatt butikker? Jeg trodde alle butikkene var gått ut av Komplett kjeden og inn i Datakjeden.

Det er Datakjeden ja, men varen har de bestilt inn til butikken fra Komplett.no

Staljin

Lenke til kommentar

Varene DataKjeden tar inn går nok ikke via Komplett.no-web-shopen. Det vil jo si at varene blir dyrere for deg, fordi Datakjeden skal også tjene på at dem selger hovedkortet til deg. Her har nok Datakjeden bestilt varene fra Norek som er leverandør til Komplett.no og flere andre webshoper. Og dem leverer også varer til Datakjeden.

Men å nevne at du har handla i Komplett-butikken tolker de fleste her på forumet at det er WEB-shopen. Skal man si noe ei sjappe så for all del bruk RIKTIG navn. Men det riktig som andre skriver at Datakjeden før het Komplett Data.

Folkens pass på hvilke navn man bruker om ei sjappe så man ikke drar flere sjapper med seg under samme kam.

Vet at DataKjeden også tar inn varer Microplex.

Lenke til kommentar

Ja, er helt enig nVIDIAsucks, du burde være gla for at de gidder å giu deg nytt for bare 150 kr du ;), men vis du vil slippe det så må du nok sende det til Komplett (webshopen),

Så det spørs om du vil ha det som fort som mulig for 150 kr, eller sende det inn til "behandling" hos komplett, noe som vil ta lenger tid

Lenke til kommentar
Hvor lang tid skal det gå før folk forstår at Datakjeden IKKE er Komplett?!?! :mad:

Er så mange som ikke forstår forskjellen å blander sammen. Det blir totalt feil.

Irriterende. Dem som vil hjelpe her inne på forumet går jo ut i fra når noen sier Komplett så er det web-shopen. Og det er jo selvsagt. MEn så har du noen som sier at dem har handla kort hos Komplett, men der dem egentlig har handla er hos DataKjeden.

Lenke til kommentar

Ikke noe å mase om 150 spenn... Om du synes det ikke var fair så burde du sagt det med en gang når du var i sjappa for å bytte! Det var jo bare et tilbud som du takket ja til! :roll:

Hadde jeg stått i buttikken og opplevd at en kunde kom tilbakers mange dager etter for å ikke ville godta det alikevel... ja da hadde jeg ihvertfall bannet høyt inne i meg og tenkt at han fyren der vil aldri oppleve noe extra service fra meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...