Gå til innhold

hvor lenge har folk vært våken? rekord?


knert

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke hvor lenge jeg var våken, men når lanet var slutt så var jeg så trøtt at når jeg skulle ringe hjem for og bli hentet så klarte jeg merkelig nokk ike og bruke mobil telefonen min!! jeg satt og grein for meg selv forann pcen min 20min før jeg fikk av tastesperra og slo det riktige nummert hjem!

Ganske rart igrunn, at jeg ikke klarte og bruke min egen mobiltelefon :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan man dø av for lite søvn?

Eneste skaden jeg har hørt man kan få er psykiske skader.

 

 

Lengste jeg har vært oppe er i overkant av 30 timer på LAN. Trodde jeg skulle dø av tretthet.

Det er faktisk sant det han/hun skriver. Man dør til slutt hvis man ikke sover. Under andre verdenskrig drev nazi-hæren på med en del eksperimenter, blant annet et hvor de testet hvor lenge ulike dyr og insekter overlevde uten søvn. Dette er da eksperimenter utført under ikke-human forhold. Men ikke skadelige i den grad at personene døde som følge av skader de ble påført for å holdes våken, men kun vekket. De ble da vekket helt til kroppen til slutt ikke hadde mer energi å gå på, og døde av utmattelse.

 

Mennesket: 264 timer

Hundevalp: 96 timer

Sau: 340 timer

Maur: 24 timer

 

 

Forsøk gjort i senere tid, under humane forhold, hvor forsøkspersonene ikke ble utsatt for skadelige eller unormale forhold, men bare vekket hver gang de sovnet. Viste at personene sovnet etter 8-10 dager, uansett hvor mye man prøve å vekke dem (ikke skadelige, eller ut over "normal" vekking)

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Ok. ble for avansert dette ;) men etter litt tenking kom jeg frem til et sted mellom 40 og 50 timer

 

Slenger inn det lengste jeg har sovet også jeg ;) Det er ca. 12 timer, og det var ikke etter at jeg hadde vært våken de ca. 48 timene. Og i løpet av den 12 timers søvnen var jeg våken de sekunder det tok og flytte meg fra en sofa til en gjesteseng som stod ca. 2-3 meter unna.

 

edit: (tror jeg er litt trøtt nå da, klarer ikke å skrive engang hva jeg skal)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Har vel vært oppe i 30 timer eller noe. Men altså, jeg må bare spørre, hva er greia med å døgne på Lan eller TG? Er det "kult"? Har lissom ikke helt skjønt det der. Det er ikke sunt å være oppe i så mange timer. Les bare eksempelet til han karen her som hakka tenner og skalv. Det er kroppen sin måte å si ifra at nok er nok på. Ta vare på dere selv, folkens. :)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å døgne på LAN? Du bare suger mer og mer. :p Er dere klar over hvor dårlig reaksjonsevne og tenkeevne osv, dere får? :p Jeg husket at jeg recordet en minifilm av da jeg spilte CS 30 min. etter at jeg kom på LAN'et og en da jeg spilte runden før jeg skulle legge meg. Dvs, ca. 35t. Forskjellen var slående. Jeg reagerte nesten ikke i det hele tatt når jeg ble HS'et av n00ber og aimen var kraftig redusert.

 

Konklusjon. Kast vekk 8 timer på LAN med soving. Det lønner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...