Gå til innhold

hvor lenge har folk vært våken? rekord?


knert

Anbefalte innlegg

eller kanskje.. hvor lenge er det mulig og være våken før du mister styring over hvor lenge du har vært våken. akkurat nå har jeg vært våken i 25 timer. de første 8 var jeg på jobb, nå er jeg på lan.

 

jeg og en annen var våken gjennom hele natten, nå er folk begynt og våkne igjen.

sovedyr :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var våken i overkant av 50 timer under joint winter. Det er ikke spesielt forsvarlig å kjøre beltevogn i slik tilstand. Prater av erfaring :)

sitat fra: side om joint winter "Øvelse Joint Winter er Forsvarets tradisjonelle årlige vinterøvelse hvor avdelinger og enheter fra Hæren, Sjøforsvaret, Luftforsvaret og Heimevernet, samt enkelte utenlandske enheter, øver sammen."

 

og du kjørte beltebil? :thumbs:

 

 

jeg har vært våken ganske lenge på TG, men jeg vet ikke hvor lenge det egentlig var. jeg sov uansett 10 timer midt i bråket med det samme jeg fikk mulighet til det!

Lenke til kommentar

når du har vært våken lenge.. så sovner kroppen i korte mellomrom, uten at du merker det egentlig..

 

jeg får latterkramper av fille ting når jeg har vært for lenge våken.. så når jeg begynner å skratt-le av at vinduet er lukket og ikke åpent eller noe sånt, så går jeg og legger meg..

Lenke til kommentar

Uff og huff... Har fløyet en del, og en tur til California (tilbake...) ble det værste jeg har vært med på.

 

Det hele startet med at jeg sto opp klokken syv dagen før. Var ute i S.Fransiscos gater hele dagen, ruslet og tullet rundt. Passe sliten når jeg kom til hotellet klokken 21. Dagen etter skulle vi dra hjem til No, men fordi vi da dessverre hadde bestilt i siste liten, måtte vi ta et tidlig fly, som gikk fra SFO lokaltid klokken 6 AM. Jeg får til tider litt "reisefeber", og tross i at jeg var sliten, fikk jeg ikke sove noe den natten, i "frykt" for å ikke komme opp...

 

På flyet, som ble to timer forsinket pga. "sikkerheten", fikk jeg ikke sove, det er sjeldent jeg får sove på fly, særlig når det er dagflyvninger. Ok, og i Amsteerdam er jeg dødsen. Da har jeg vært oppe i 33 timer. Heller ikke på flyet til Oslo får jeg sove, og så skal man jo komme seg gjennom toll og passkontrol og fra Gardermoen. Før jeg var hjemme og fikk lagt meg, hadde jeg vært oppe 40 timer. Det kan ikke anbefales.

 

Kanskje ikke så dataorientert, men...

Lenke til kommentar
Var våken i overkant av 50 timer under joint winter. Det er ikke spesielt forsvarlig å kjøre beltevogn i slik tilstand. Prater av erfaring :)

sitat fra: side om joint winter "Øvelse Joint Winter er Forsvarets tradisjonelle årlige vinterøvelse hvor avdelinger og enheter fra Hæren, Sjøforsvaret, Luftforsvaret og Heimevernet, samt enkelte utenlandske enheter, øver sammen."

 

og du kjørte beltebil? :thumbs:

 

 

jeg har vært våken ganske lenge på TG, men jeg vet ikke hvor lenge det egentlig var. jeg sov uansett 10 timer midt i bråket med det samme jeg fikk mulighet til det!

Ehh. Ja, jeg kjørte beltevogn. Store deler av hæren er oppsatt på BV 206.

Lenke til kommentar

Er ikke heløt sikker, er vel opp mot to døgn sån ca.

 

 

 

Ler av file ting, og kan sovne hvorsomhelst. Kulkaste tidenne på lan er jo når man er så trøtt at man ler av alt mulig.

 

 

Ting som har skjedd meg grunnet altfor lite søvn:

-Sovna på do når jeg dreit, var vegg intil don så jeg satt lent mot den og sov. Tokk vel nesten en time føre noen banka fribilsk på døra og lurte på hv jeg dreiv med.

-Sovna mens jeg satt å så på en film, det har skjedd mange ganger. Men denne gangen så satt jeg foroverlent med hode støtta av henda og albuene støtta av beina. Jeg satt sån og såv en lang stund føre de andre gadd å vekke meg :angry:

 

Det er lit morro og være sykelig trøtt. Ern sån at man nesten bare faller om og ikke klarer og holde øya oppe, uanset hvor spenende ting rundt deg er.

Lenke til kommentar

ca 2 døgn tipper jeg. Men jeg kjenner en som var våken 5 dager i strekk for å vinne et veddemål eller noe. Han fortalte at den siste dagen så han tåkete og dobbelt. Han hadde heller nesten ikke dybdesyn og krajet inn i vegger og dører hele tiden. Btw. Han brukte store mengder koffeinpiller for å klare dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...