Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurt skikkelig av Nextgentel.


Anbefalte innlegg

Jeg er litt skremt når det gjelder hvordan de store selskapene her i Norge behandler kunder. Når man i utlandet får ADSL innen 24 timer, og man her må bestille uker i forveien, sier det noe om infrastrukturen for levering av bredbånd. Her har faktisk regjeringa gått inn og lagt føringer og penger i det, og det er fortsatt ikke helt på nett. At kun 2% av Norges befolkning (stemmer dette tallet forresten?) har tilgang, er det noe som ikke stemmer. Jeg tror nye aktører på tele-markedet hadde vært å foretrekke, slik at spesielt Telenor ikke får den monopol-situasjonen de har hatt i så mange år. Her bør regjeringa gå inn og gjøre noe! Norge er da et av verdens rikeste land, og et teknologisk framskritt som er nødvendig for utvikling er avhengig av innbyggere med tett kontakt med teknologi!

 

Huff....

 

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Tror ikke dette er NGT sin feil, Det er Bravida som suger...

 

De er så forbanna treige, når vi instalerte sdsl, møtte ikke montør opp, vi ringte til Catch og de ringte videre(dette er 2 uker senere) så sier de at montøren hadde vært der, men sa at det måtte opp ny stolpe, som det ikke trengtest i det hele tatt.

Det tok 3 månder å få alt på plass...

 

FUCK TELEHOR

Lenke til kommentar

Jeg bestilte adsl fra ngt rundt 10 mai. Så får jeg 2 mailer etter par dager etter, med beskjed om at jeg kan gå inn å sjekke hvordan det går med bestillingen. Så jeg gjør det, og der står en forventet leveringsdato 10/6-02. Greit nok. Men i den siste mailen jeg fikk, står det at i den neste mailen jeg vil få (ikke kommet enda) står det en nøyaktig leveringsdato. Så her sitter jeg og venter...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2001-10-31 08:32, negerhenriksen skrev:

Både NextGentel og Telenor suger . Prisene er SKYHØYE og Leveringstidene likeså . Anbefaler World Online .



 

NextGenTel har dobbelt så rask hastighet, til 50 kroner mindre pr. måned enn Telenor. Og uansett så må de følge Telenors priser til en viss grad fordi de leier kobberlinjer av Telenor og må betale for bruken av disse.

 

En ting til... leveringstidene er ikke bare NGT's feil ettersom det er Bravida (datterselskap av Telenor), som må stå for installasjonen.

 

BTW... er ikke World Online konkurs? Er en grunn til det skjønner du.

_________________

AMD K7 650 MHz, 256MB RAM

120GB Western Digital HDD

Creative Live! Lydkort

Matrox G400

Plextor CD Brenner 24/10/40A

NextGenTel ADSL 2048/640

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-05-20 16:13 ]

Lenke til kommentar

Kan vel ikke si at Telenor er bedre :sad:

 

Tok LAG LANG tid før jeg fikk ADSL !!KJIPERN

En dag brukte jeg f.... 3 timer i kundeservice !!!!

det kan ikke kalles kundeservice men KUNDEBØLLING ! :smile:

 

Til slutt fik vi det :grin:

 

Fikk nesten SJokk da det ble sankk om tellerskritt.

ADSL i Norge er for dårlig, DET ER EN SKAM !!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2001-10-25 23:19, Killer joe skrev:

også Norge som har dekning for hele 2% av hele befolkningen når det gjelder ADSL.Sør-Korea har dekning for over 60% når det gjelder ADSL..60%.....det stinker av NGT og Telenor



 

Trodde alle i de største byene kunne få adsl, bare oslo er jo over 10 % av befolkningen. Kanskje du mener kunder?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette, får jeg mest lyst til å flytte til sverige.

 

Det er for J*VLIG at det er lov med sånt. Norge er et jalla land. Man kan jo få radiobredbånd i noen flere steder enn ADSL i norge, men da er **** meg minstetaksten på rundt 750 kr. men i bakvent land går alt ann!

Lenke til kommentar

Den gangen jeg skulle bestille ADSL, snakket jeg med ca 9 forskjellige kundebehandlere hos Telenor hvorav 3 lovet å ringe tilbake - noe ingen gjorde.

 

Etter 3 uker på telefonen (bokstavlig talt) gav jeg opp Telenor. Greit nok at min bestilling ikke var helt A4, men makan til inkompetene kundebehandlere har jeg *aldri* vært borti. Jeg henvendte meg heller til Bluecom, og kundebehandleren der hjalp meg på 15 (!) minutter med noe Telenor ikke klarte på 3 uker.

 

Fikk ADSL uten telefonabb også :smile: Bluecom (avhoppere fra Telenor ADSL, bruker deres linjer) bruker også Bravida, så leveringstiden var 3 uker tror jeg... Men kundebehandlerne til Telenor har jeg ikke mye til overs for.

 

Til dere som tror dere kun har Telenor dekning på ADSL, prøv BLUECOM! De bruker samme linjene som Telenor, og har derfor den samme dekningen. Og de skal heller ikke bytte til variabel pris ihht bruk, og du får ADSL uten å måtte ha Telenor telefonabbonnement. Slå den! Haha...

 

[ Denne Melding var redigert av: Linuxguru på 2002-05-20 23:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 23:46, Linuxguru skrev:

Til dere som tror dere kun har Telenor dekning på ADSL, prøv BLUECOM! De bruker samme linjene som Telenor, og har derfor den samme dekningen. Og de skal heller ikke bytte til variabel pris ihht bruk, og du får ADSL uten å måtte ha Telenor telefonabbonnement. Slå den! Haha...


 

Er vel bare Telenor som krever telefonabb. De krevde til og med at du hadde ISDN inntil nylig. Snakket med ei på Telenor i desember da jeg skulle bestille ADSL og sjekket priser. Hun sa at jeg måtte ha ISDN. Da jeg fortalte at jeg nettopp hadde snakket med NextGenTel og at de sa jeg ikke behøvde telefonabb. en gang for å få bredbånd fra de, så lo hun av meg og sa at det bare var tull. Om hun prøvde å sverte NGT eller faktisk var så dum, vites ikke.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, ADSL og ISDN har ingenting med hverandre å gjøre. Ja de bruker den samme kobberlinjen inn til huset, men opererer på to helt forskjellige frekvenser. Så når Telenor hevder at det kreves telefonabb eller ISDN abb for å legge inn ADSL, er det forbanna tull!

 

Jeg er så heldig å vite grunnen til at Telenor krever telefonabb for å bestille ADSL også (bortsett fra å tjene enda mer penger da) :wink:

 

I Telenor sitt databaseprogram kan de kun finne ut om kobberlinjen frem til huset ditt er for lang ved å søke på telefonnummer. Alternativet er å "telle km" manuelt på et kart, noe som selfølgelig ville tatt lang tid. Så for å gjøre det enkelt for seg selv, setter de et krav om at telefonabb må være installert pga sitt råtne programmerte databaseprogram. Telenor-logikk på sitt beste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...