Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurt skikkelig av Nextgentel.


Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng i Trondheim som har bestillt ADSL fra nextgentel.

Her er vår horrible historie.

Nextgentel er det mest useriøse selskapet vi har vært borti.

 

31.8 : vi bestiller

 

5.9 : Mottar mail med bekreftelse

 

6.9 : Får bedskjed om at NGT trenger telefonnummeret vårt. sender det på mail.

 

19.9: Ringer og purrer. Snakker med en dame som sier at bestillingen har falt ut, men at den blir iverksatt med en gang. Hun sender

henvedelse til Telenor(som må gjøre installasjonen). Det blir sagt Telenor har ti dagers behandlingstid, og at vi kan vente levering kort tid etter dette.

 

3.10:

Ringer og purrer. Snakker med en mann på kundeservice. Han sier at det bør komme til uka.

 

9.10: Ringer og purrer igjen. Snakker med en mann som sier at ved normal behandlingstid, skal jeg få vite dato 14/10 (søndag!!).

 

9.10 Mottar mail fra NGT, "Mer om din

installasjon". Der står det at i løpet av "et par uker" vil jeg få tildelt en installasjonsdato.

Dette stemmer ikke overens med det kundeservice sa samme dag på telefon.

 

11.10: får mail om at installatør skal kommer 18.10.

 

18.10: Ingen installatør kommer!!!!!

Ringer og purrer. NGT sier at det er

overraskende at montøren ikke har dukket opp. Men hun skal sette prioritet på bestillingen.

 

19:10: vi får Cisco-router i posten.

 

23.10: Vi mottar mail om at vi bør reklamere til andre om NGT's supre tilbud.!!. Sender svar om at det gjør vi ikke.

 

25.10: purrer igjen. Nå sier de f*** meg at linja ikke har kapasitet nok(Selv om de i etasjen har ADSL fra NGT) Vi spørr hvorfor de sa at montør kunne komme da? Ja linja har blitt full de siste dagene. De skal oppgradere sentralen. Kan ta et par uker.

 

Det har nå gått 2 måneder! Nextgentel behandler kundene som dritt! Vi anbefaler på ingen måte å bestille ADSL fra dem. Det går heller ikke an å få noe økonomisk kompensajon fra de. Det eneste de kan tilby er raskere linje i en begrenset periode. Det koster dem jo ikke noen ting!

 

Kjøp heller Telenor. Det kan ikke være værre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg bestile adsl hos telehor, sån gikk det for meg, først bestille jeg på nettet, gikk 2 uker ikke noe skjedde, så ringte jeg 80080001 og prata med en dame dær, første som skjer e at ho får data krash på PC-en sin, "LOL" så får jeg bestilt dær, det går 2 uker, så blir jeg ringt opp av en dame, som sir dem har hadd store problemr forige uke, va liksom så mange som bestile adsl, så fikk jeg en dato hos ho, så måtte jeg vente 1 uke og noen dager, til installtør kunne komme, måtte ta meg fri fra jobb 1 time tidligere, siden dem bare jobber til 16.00 slitsom, e ikke så mange som kan bare dra hjem fordi man skal få installert adsl hos dem.

 

Dagen før installør kommer, va jeg og henta modemet, va helt gira =) endlig skal jeg få meg god linje.

Dagen etterpå kommer installtør som va meget hyggelig, han installerte jeg spurte kor lenge før jeg kunne bruke linja, skulle liksom ta vanlig vis 12 timer, greit jeg kunne god ta det, står opp neste dag, NEI ikke noe linje på meg, prøver og installer programet som følgte med cd`en, finner ikke server.

 

Så jeg venta til dagen etterpå , ikke noe ennå ringer til dem, så sir dem jeg må bli lagt inn på nytt, 12 nye timer og vente, forsatt skjer det ikke noe, 3 dager etter dem hadde installert adsl hos meg, ikke noe linje på meg, ringer kundeserive på nytt, forklare at jeg ikke får noe, sir at jeg win2k, men ohh dem sender i en mail til meg noe annet enn det som følgte med adsl cd, det som følger med adsl cd e for win98 "PPP" ikke for win2k, så jeg får sendt RASPPPoE i mail, installere det og gjett ka som skjer Endlig får jeg linja til og fungere får 596kb med 704/128 adsl.

 

 

Så det tok bare ca 5 uker og et par dager får og få ADSL HOS TREGE TELEHOR!

Lenke til kommentar

Har sjølv også problemmer med Telenor ADSL, ifølge brevet jeg fikk så skulle linja mi være aktivert den 23. oktober. Drar hjem etter jobb, skrur på modemet, hva skjer? Jo, tar kun og blinker på Line Sync, noe som viser at modemet ikke får kontakt med servern.

Så jeg ringer inn til kundeservice og får vite at "det er no routerfeil i sentralen" men at det burde vært fikset i løpet av kvelden. Kvelden kom og det virket fremdeles ikke, jeg ventet til neste dag før jeg igjen ringte til kundeservice, da fikk jeg vite at det det neppe ville bli fikset før etter helga. Så det virker som om jeg ikke kan få linja mi langt uti neste uke.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet i dette landet jeg. Maken til leveringstider!!!! Leverandørene på adsl og bredbånd har virkelig noe og lære fra våre naboland.

Bla. i Danmark garanterer de levering innen 24 timer fra du bestiller. Det er faen meg sykt at Telenor og Nextgentel trenger 5 uker. Er det virkelig slik at disse firmaene er så ueffektive??

Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hva telenor driver med jeg. Dette gjelder vel egentlig alt telenor driver med. Det er ingen service der. Alt tar hundre år og dem tar fae* meg betalt for hver minste lille ting. Dyrt er det og.

Også prisene på adsl i dette landet er jo skyhøye.

Bla i sverige får man 1mbit til 295,- kroner. Og det er svenske. Jeg vil virkelig høre av noen som vet hvorfor i helvett** det skal koste 4x så mye her.

Etter mitt skjønn så virker det som feilen ligger hos telenor.

 

Blir så frustrert over styringsformene på en del selskaper i norge. Rotete organisering!!!

Lenke til kommentar

JEg opplevde den akkurat det samme som deg...nesten. NGT Suger big time på kundebehandling!!!! JEg fikk beskjed om at alt var i orden...ventet og ventet..tok kontakt igjen..nå skulle de komme. Ok..så fikk jeg mail 3 uker etter dette igjen: de kunne ikke levere alikevel!! F2#¤"#545 forbannet ble jeg. Tok kontakt med Telenor, og vips var ADSL på plass...Aldri mer NGT!!

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no har en ny og oppdatert bredbånds oversikt, sjekk den.

 

Telcontar

 

Quote:


On 2001-10-26 13:26, _-inv|tro-_ skrev:

dere får nå (kanskje) bredbånd dere da...

Skulle få av enitel til høsten, men så gjekk dei selvsagt konkurs... :sad:


noen som veit om noen selskap som leverer bredbånd i Oppland (Gudbrandsdalen)


[ Denne Melding var redigert av: _-inv|tro-_ på 2001-10-26 21:43 ]


 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-27 15:16 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

som andre har sagt er det noen plasser bare ett alternativ og det er Telenor. selv har jeg valgt Telenor av den grunn. selve leveringen gikk svært greit for meg, tok faktisk akkurat så mye tid som var beregnet. eneste som gikk feil for meg var at dem hadde gjort noe feil i systemet deres slik at jeg måtte vente 2 dager for å få komme på etter at de hadde installert. jeg hadde flax den gangen, men om en uke skal jeg få det på min andre boplass. så da får vi se hvordan det går!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere sutrer etter ???? klager over ting og tang .... Dere er vel klar over at vi bor i Norge ?

 

Det er jo bakvendt land ...... selv må jeg bite i meg at jeg bruker Internet altfor mye ( så og si konstant tilboblet med ISDN ..... dvs at jeg har utgifter på mellom 2000 og 4000 kroner i mnden ....... er det rart Telenor bruker lang tid på å få i gang utbyggingen av ADSL ??? ISDN-brukerne skal jo melkes grundig først

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med Telenor.Her følger ett sammendrag.

 

23.10

Montør skulle komme,men kom ikke.

Ble hjemme fra jobb hele dagen,siden de ikke kunne opplyse når på dagen de kom.

 

24.10

Ringer Telenor's såkalte kundeservice og får beskjed om at de skal kontakte meg iløpet av dagen.

Hører ingenting.

 

25.10

Ringer Telenor igjen.

Sier at hvis det ikke går iorden nå,så avbestiller jeg abonnementet.De sa at de gjerne ville beholde meg som kunde og at de denne gangen lovet å ringe meg tilbake.Ca. 5 minutter senere ringte en annen person.(En eller annen salgsjef.)Han beklaget det hele og sa at grunnen var en feil i filoverføringen mellom Telenor og Bravida(De som skal montere.)Han lovte at montør skulle komme iløpet av dagen eller morgendagen.

 

26.10

Ringer Telenor på kvelden,siden jeg ikke har hørt noe.Det viser seg at de har satt meg opp til montering til uka.Har ikke hørt et pip om det jeg.

 

Hvis det ikke går iorden nå så driter jeg i hele greia og klarer meg med ISDN.

 

Føler vel at Telenor ikke tar meg alvorlig.

Lenke til kommentar

Jeg hva og installerte Nextgentel hos noen kjente, og noe av problemene til Nextgentel, er at de bestiller timer, men telenor sime montører "saboterer"! hos de som jeg hjalp til men internett hos, hadde Telenor sin montør ødelakt ISDN telefonen! Jeg har telenor, og jeg er så enormt missfornøyd med det, for jeg har tre private maskiner, en server og to Workstation, og grunnen til at jeg kjøpte ADSL var fordi at jeg skulle ha internett på alle maskinene og i kontrakten står at jeg kan ha så mange maskinener innen for egen hustand. men ingen steder står det hvordan. jeg har prøvd alt. tillogmed RasPPPoE og ICS, W2K Server med router, routingsprogrammer (Sygate og andre) men ingen ting fungerer skikkelig! har to nettverkskort i serveren, ett for ADSL og en for LAN. Hadde jeg hatt NextGenTel, hadde jeg bare koblet det til, så hadde det fungert. den ahr nemmelig innebygget router!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 11:09, andreast skrev:

Bla. i Danmark garanterer de levering innen 24 timer fra du bestiller. Det er faen meg sykt at Telenor og Nextgentel trenger 5 uker. Er det virkelig slik at disse firmaene er så ueffektive??


 

Jeg er litt usikker på hvor du har det der fra...

TeleDK skriver

"Kan variere noget fra område til område. Men den vil under normale forhold være ca. 2-4 uger. kan dog i enkelte tilfælde være længere."

 

Da jeg bestilte ADSL hos TeleDanmark, fikk jeg beskjed at ventetiden på installasjon var 4 uker. Dagen installatøren skulle komme, ventet jeg hjemme hele dagen uten at noen dukket opp. Mot slutten av dagen ringte vi kundeservice..., og fikk beskjed at installasjonen var flyttet 3 uker frem fordi de "manglet noen deler i sentralen". Og de beklaget at jeg ikke hadde fått beskjed...

 

Dagen etter avbestilte jeg hos TeleDK, bestilte hos Stofa (som er tilsvarende teknologi som UPC), og hadde internett 10 dager etter.

 

---

 

Jeg har en kamerat med ADSL. Han fikk det faktisk i løpet 2-3 uker, men kort tid etter, brøt hele greia sammen, og det tok TeleDK omtrent en måned å løse problemet.

 

Quote:


Også prisene på adsl i dette landet er jo skyhøye.

Bla i sverige får man 1mbit til 295,- kroner. Og det er svenske. Jeg vil virkelig høre av noen som vet hvorfor i helvett** det skal koste 4x så mye her.

Etter mitt skjønn så virker det som feilen ligger hos telenor.


 

Etter det jeg ser, koster ADSL (384/128) hos Telenor kr. 450,-

 

ADSL (256/128)

hos TeleDK koster ca. kr. 350,- / mnd.

hos CyberCity koster ca. kr. 345 kr. / mnd.

hos Tiscali/World Online koster ca. kr. 295,- / mnd.

 

Jeg vil ikke gå inn på noen diskusjon om prisnivået i Norge osv., men at ADSL-prisene er skyhøye i forhold til nabolandene, er vel ikke helt riktig?

 

 

Eivind.

Lenke til kommentar

Har ingenting å utsette på NextGenTel.Fikk det levert i Juni,like etter at linjen og sentralen var klar for ADSL(Haugesund).

Installatøren kom som avtalt jeg og var på nett til avtalt tid. Betaler 395,- pr mnd som er "billig" sammenlignet med ISDN (600-800,- pr mnd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...