Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett til to PCer

Anbefalte innlegg

Trenger bare et veldig enkelt system. Ønsker å ha to PCer i nettverk tilkoblet internett i stua. Hva slags løsning bør jeg ha?

Har en router med 4 porter. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl

Er det bare å koble denne til tp-kablen og så trekke videre tp-kabler til de to pc-ene? Trenger jeg ikke innstallere noe for å få dette til å funke?

Det blir ikke snakk om noen server eller noe sånt her..? De to maskinene blir "likeverdige"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en helt grei og billig løsning hvor du kobler TP plugg fra ADSL boksen til router og fra routeren til de 2 andre maskinene.

Kjører man Telenor ADSL (grøsss) så må du legge inn brukernavn og passord i webinterface til routeren, høres vanskelig ut men er såre lett.

En router har alltid en IP-adresse og taster man inn denne så kommer du til konfig av router.

Har man ikke Telenor ADSL så er det enda enklere, som oftest trenger du bare å plugge i routeren og så er det tut og kjør.

Linjen blir ikke delt likt til maskinene, den som laster ned først fra et sted med høy hastighet får som regel delvis overtaket, skal man laste ned mye på begge maskinene så ville jeg ha brukt en downloadmanager som har muligheter til hastighetsbegrensninger, anbefaler FlashGet.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...