Gå til innhold

oc av 2600+ med "dårlig" gracialtec kjøler

peet-79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken kjøler du hadde? Litt mer spesifikk?

Synest 77 grader hørtes litt villt ut jeg... Tror kanskje du skal stoppe det hele der jeg.

GRACIAL SILENT BREEZE 462 II UP TO XP3000

Men den er ikkke helt max

Men har ingen laging på 77 c, alt funker fint

Lenke til kommentar

Har samme kjøler som deg, og XP2800 Barton. Kjører denne på 12.5x190FSB=2375MHz (originalt 2083MHz). Ligger på en idle temp på 36-37 og load på 45-46. Så tror du kan ha masse å vinne på å putte inn noen vifter i kassa di. Virker som det dårlig luftflyt der...

Lenke til kommentar

har samme CPU som deg + en litt mindre versjon av Glacialtach .

Jeg har tatt en adapter med en papst 80x80 oppå og ligger på 35 idle 40 load

jeg har ikke klokket

EDIT: man ser det på linken i signaturen

Endret av cyberho
Lenke til kommentar

oki 77 i temp på cpu.. du er helt vil ja..

Hold den på maks 60 på load...

Vil du oppleve optimal ytelse hele tiden hold den under 40 til all tid selv i load.

Jeg har uclocka xp2600+ t-bred

kjører på 25 - 24 i temp .. 30- 35 i load.

Vannkjøling er bortkasta om du ikke har cpu block m/peltier

hva er vits å overclocke en xp2600 med 200 mhz. du kjenner ikke forskjellen.

Selv om det er lett å overclocke t-breden mye så er det ikke vits

Lenke til kommentar

Trodde ikke det var mulig å oppnå slike temperaturer ved vanlig luftkjøling ved(regner med det er ca. 20 grader) rom-temp. Ikke det at jeg ikke tror på deg. ;) Selv har jeg klart å presse min ned på 30 grader med alt av vifter på full guff (i overklokket tilstand), men tror ikke det er mulig å få den lenger ned med luft... :(

Lenke til kommentar
Trodde ikke det var mulig å oppnå slike temperaturer ved vanlig luftkjøling ved(regner med det er ca. 20 grader) rom-temp. Ikke det at jeg ikke tror på deg. ;) Selv har jeg klart å presse min ned på 30 grader med alt av vifter på full guff (i overklokket tilstand), men tror ikke det er mulig å få den lenger ned med luft... :(

hva sier du til et bevis

?

Lenke til kommentar
Fin temp. det der ja, men det bråker vel som et uvær... eller? Virker som en veldig god kjøler uansett. :thumbup: Ser at sys-temp er noe høyere, er sjeldent å se.

det bråker ikke så ille.. ta av beskyttelsen som står over slik at kman hindrer fra ting å ødlegge viftene... den bråker seff men dette var bare et forsøk se hvor kald den kan bli. vel VIA chipen ligger atme cpuen omtrent så varmen blåser bort dit :) men god vifte er det.. anbefales varmt .:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...