RayBay Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei.. Jeg har sett på overklokking.no at noen har laget sin egen viftesyring... Jeg har planer om å gjøre det samme, men jeg vet ikke hvordan jeg skal koble det opp. Jeg har planer om å ha ca 7-8 brytere som jeg kan skru viftene av og på. <-- Hadde tenkt på en sånnen. Kan noen skrive hvordan jeg skal koble alt sammen ? Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du kobler bare ledningene gjennom bryterne da... Enkelt som f... Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) bruker du bare en hue 4 pins kontakt eller hva det heter.. slik at de får strøm? kan du tegne et bilde til mg hvor du viser hvordan jeg skal koble det opp? Endret 24. januar 2004 av RayBay Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 hehe... hva ikke helt sånn jeg mente... hvordan skal jeg koble 7 stk sammen... ? Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvordan sammen?, skal du ha trinnløse brytere, eller bare en av eller på bryter? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Skal du ha 7 stykker på en bryter?.. da seriekobler du... Skal du ha 7 brytere.. så lager du mange av den modellen som XzysteRr lagde.. Du kan vel seriekoble strøm kontakten til å nå ut til alle viftene også.. hvis det var det du tenkte på at du ikke hadde nok kontakter.. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 har tenkt å bruke en 4-pins kontakt på 7 vifter Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Skal du ha 7 stykker på en bryter?.. da seriekobler du... Skal du ha 7 brytere.. så lager du mange av den modellen som XzysteRr lagde.. Du kan vel seriekoble strøm kontakten til å nå ut til alle viftene også.. hvis det var det du tenkte på at du ikke hadde nok kontakter.. Du seriekobler ikke viftene.. Da halverer du spenningen for hver vifte da... PAralellkoble er nok en bedre idé Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå