Gå til innhold

Enkleste måte å lage en bra webside på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier bare, late mensker.....

Det er ikke alle som bryr seg om om det er de som har designet siden eller ikke. Ei heller er det alle som har kunnskaper eller tar seg tid/har tid til å sette seg inn i det!

Jeg ser på det du har sagt til nå som spam!

EDIT:

Sorry, Lars! Glemte å svare deg.. :blush:

Templates kan absolutt være et godt alternativ! Siden du kan litt HTML, kan du sikkert få god trening i litt koding selv også.

Har ikke noe mye erfaring med templates, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det er med koding og innhold og sånt.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Spam meg i ræva...

Jeg forstår at alle ønsker å lage en website hvor de kan publisere hva de enn måtte ha på hjertet. Men det er ikke en menneskerettighet å få lage websites.

Det er nok av intetsigende elendige sider på nett, så et minimumskrav for å lage en website burde være å vise litt interesse for hvordan en website er bygget opp! i tillegg til å ha noe å komme med.

Det er en grunn til at jeg har sittet våken halve natta de siste ti åra... og newbeies som tror det bare er å skrive litt tekst her og der, for å oppdatere en dynamisk website, ser jeg på som en fornermelse.

Vis litt interesse for å lage gode dynamiske websites, så skal jeg lære deg resten.

Lenke til kommentar
Spam meg i ræva...

bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla, osv.

Tror jeg velger å klare meg uten din hjelp, ellers takk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Å lære, eller ikke å lære, det er det som er spørsmålet...

Valget er ditt, vil du være en newbie som såvidt klarer å yttre dine synspunkter via en std. webtemplate, eller vil du lære deg noe du trodde du ikke kunne beherske, som du kanskje kan nyte godt av resten av livet?

Life is like a box of choclate, you never know what your'e gonna get...

Lenke til kommentar

Gidder du å slutte å mase eller? Syntes jeg har vært veldig tålmodig med deg.

Hva er forresten adressen til hjemmesiden din? Hadde vært morro å se om du er så flink som du utgir deg for å være. Så ser jeg hva jeg evt. har igjen for å være våken halve natta de ti neste årene mener jeg.

Endret av Lars73
Lenke til kommentar
Life is like a box of choclate, you never know what your'e gonna get...

Vel, som oftest får man det man vil ha, nemlig sjokolade, og hvis Lars vil ha en template-side så må du la ham få lage det. Greit nok; du kan si at det er bedre å lære seg html, css ++ først som sist, noe jeg er enig i, men det er enkelte (les: storparten) som ikke har tid/klarer/gidder/whatsoever til å lære seg disse tingene. Derfor tyr man til litt enklere metoder fordi man vil ha en hjemmeside, så hvis du ikke forstår det har du vel ingenting på et offentlig forum som dette å gjøre...

Uansett så må man starte et sted, og kanskje templates er et bra alternativ til å lese bøker?

EDIT:

Hva er forresten adressen til hjemmesiden din? Hadde vært morro å se om du er så flink som du utgir deg for å være. Så ser jeg hva jeg evt. har igjen for å være våken halve natta de ti neste årene mener jeg.

Det kunne vært morsomt ja, men jeg tror nok at sakene han lager er ganske bra... Har dog ikke sett noe av det han har laget :ermm:

EDITIGJEN:

Hvis du forsøker deg på å lære deg litt grunnleggende HTML kan du lese denne artikkelen av kilogram. http://www.w3schools.com er også et bra sted å starte.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Hold dere fast! Denne tråden sporer av!

Hva vet du om siden til Lars, Speedy? Kanskje det skal være en firmaside? Hvordan kan du dra konklusjonen at han skal ytre sine meninger via den siden? OG HVA HAR DET MED SAKEN Å GJØRE!?

Greia her er at han spør på en fin måte om noen vet av en måte han så enkelt som mulig kan skaffe seg en webside som er lett å oppdatere!

Han spør ikke om råd angående å lære seg html! Hadde han spurt om det, skulle han nok ha fått svar på det også, men det er ikke tema her!

- Hvordan koker man egg?

- Pannekaker er MYE bedre!

For å prøve å komme litt på topic igjen:

En annen mulighet er jo selvsagt å "leie" en webdesigner. En webdesigner trenger ikke å være annet enn en 15 åring som sitter og ripper tegnefilmer. Slik som meg. Men jeg har det ganske fullbooket akkurat nå for tiden. Som et eksempel tar jeg ca 1000,- kr (MERK: dette er ikke en annonse eller reklame!!). Da vil du få en side som er mer spesiell og laget for akkurat dine behov. Men det er ikke sikkert du har lyst til å bruke penger på dette?

Lenke til kommentar

Bahbahbah... Sorry da mikka ;)

Men hvis du vil slenge tusingen på bordet kan mikka sine tjenester trygt anbefales (nei, ikke slike tjenester)

Ellers er det jo mange "gratis" (reklame) hjemmesidegeneratorer man kan bruke selv om koden ikke blir helt på topp.

Hvis du vil ha en template kan du sjekke ut http://www.oswd.org . Der finnes det et stort utvalg av gratis templates. Noen mindre gode, mens andre igjen er meget gode.

Lenke til kommentar

Wohoooi! Her var det action, sjeldne saker på denne kanten av forumet...

Altså, mannen ber _KUN_ om enkleste fremgangsmåte for å få laga en side, hva han skal med den, er hans sak. Selvfølgelig burde han få _lov_ til dette. Jeg mener, han skal ikke sette opp et nettsted som baserer seg på deign, eller noe i den duren, han kunne f.eks vært ute etter å sette opp en kjapp og grei side for å informere en skoleklasse. Han trengte hjelp slik at denne siden blir så bra som overhodet mulig, uten at det koster ham selv unødvendig energi og tid. Det er ikke alle som har tid og penger til å lære seg å kode html og css eller whatever... Respekter mannens ønker, eller hold deg til hælvete unna tråden.

EDIT: ****** så mye feil..

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Resåekter mannens ønker, eller hold deg tilhælvete unna tråden.

HalTan is on phire! :devil:

Forøvrig helt enig med deg.

*knegg*

Liger i seng med laptop nå, skriver råttent :p er forøvrig syk :shrug: rister i henda og greier!

Ville bare ha sagt at jeg flasha UFC-badge på storedyret.com i går :thumbs: , jo, også har jeg fått med wacom graphire 3 tablet :D Så nå skal det bli morro i heimen.

Btw: jess, dette ble überofftopicso3styleinnlegg, men who cares...

Lenke til kommentar

356speedster: Du ble veldig stille etter ønsket om å få se siden din :p

Du kan heller ikke si at templates er dumt.. det var gjennom templates at jeg ble interessert i webdesign!

Fant en gammel bookmarks.html med noen template-linker:

http://www.freewebtemplates.com/

http://www.elated.com/ (ganske fine egentlig)

http://www.oswd.org/

http://www.freesitetemplates.com/

http://www.freelayouts.com/

Ett annet alternativ er å bruke et CMS (Content Management system) som bruker php (og mysql som vanlig)

Du finner MANGE CMS på Hotscripts.com/

Håper din interesse for webdesign blomstrer etterhvert ;)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Spam meg i ræva...

Jeg forstår at alle ønsker å lage en website hvor de kan publisere hva de enn måtte ha på hjertet. Men det er ikke en menneskerettighet å få lage websites.

Det er nok av intetsigende elendige sider på nett, så et minimumskrav for å  lage en website burde være å vise litt interesse for hvordan en website er bygget opp! i tillegg til å ha noe å komme med.

Det er en grunn til at jeg har sittet våken halve natta de siste ti åra... og newbeies som tror det bare er å skrive litt tekst her og der, for å oppdatere en dynamisk website, ser jeg på som en fornermelse.

Vis litt interesse for å lage gode dynamiske websites, så skal jeg lære deg resten.

For en komplett idiotisk holdning. Du kan tydeligvis ikke mye om internett og den gaven det er til oss alle.

Det geniale er at alle står fritt til å publisere, til å skape på web. Og nei, ikke alt av kreativitet på web har med teknikk og design å gjøre, snarer tvert i mot, det er innholdet som drar millioner av mennesker til weben (riktignok haddeikke weben vært en slik suksess dersom ikke dette innholdet var strukturert gjennom design).

Dersom det finnes pakker, templater, snarveier osv. som gjør at menigmann lettere kan publisere på web, så er ingenting bedre enn det. Det er demokrati i praksis! "Proffe" templater har også en fordel gjennom at de er laget for at de skal fungere i forhold til brukeren. Hjemmesnekrede sider laget av folk som ikke har en dypere forståelse av dette blir ofte lite hensiktsmessige når det kommer til brukern av sidene.

Husk at det tekniske ved internett er totalt irrelevant for 95% av brukerne (kun et tilfeldig abslag, mye mulig er denne prosentandelen ennå høyere). Er der bare de siste 5% som skal stå for innholdet? Selvsagt ikke. Jo lavere terskelen er for å bruke datamaskiner (uansett om dette gjelder surfing, kommunikasjon, tekstbehandling osv.) desto bedre.

Endret av NuB
Lenke til kommentar
Er det noen som har noe erfaring med Adobe pagemaker? Kan det være noe for meg?

Takker for alle tips og råd :)

Sjekket ut Adobe pagemaker, og det er visst noe man lager ordentlige sider (i bøker evt. aviser og sånt må det vel være). Hjemmeside ble det ihvertfall ikke med det programmet :blush:

Prøver meg nok med "template løsningen".

Edit: Takker selvfølgelig også til dere som fortalte 356speedster hvor skapet skal stå :thumbs:

Endret av Lars73
Lenke til kommentar
EDIT: Nå kommer det snart noen og sier at de anbefaler deg å lære deg HTML+CSS! :p

Ikke CSS, men HTML er ganske kjekt å kunne. Spesielt hvis man har tenkt å lage en hjemmeside.

Html er snedig å kunne ja, siden det er det som er grunnstammen. MEN, i følge w3c sine spesifikasjoner, skal struktur og presentasjon separeres. Det vil si at du bruker html til å få frem innholdet, og sette det i grupper. Men til å formatere teksten og lage layout, bør du bruke css. Til dags dato er det fremdeles mulig å bruke html til enkelte formateringsoppgaver, men når xhtml 2.0 og nyere blir utbredt, forsvinner trolig disse egenskapene.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...