Gå til innhold

Oppdatere Hovedkortet

Icenor

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått vite at jeg burde oppdatere hovedkortet for å få bedre FPS i spill.

Problemet er bare at jeg aner ikke hvilket hovedkort jeg har eller hvor jeg laster ned oppdaterte drivere.

Det er vel ikke vanskligere å innstallere oppdateringen enn det er med grafikk kort vel?

Takker på forhånd for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flashing av BIOS (eller oppgradering av hk som du kaller det) kan nok være litt mer kinkig enn å legge inn grafikk-drivere, men det står somregel godt forklart på produsentens hjemmeside hvordan dette skal gjøres.

Last ned Aida32 for å finne hvilket HK du har, eller du kan se fysisk på kortet.

Lenke til kommentar

Det er ganske greit å finne ut av og å installere drivere. Bare se i Aida eller Sisoft Sandra eller se skriften som står på hovedkortet. Deretter går du inn på produsenten sine hjemmesider og finner frem til det hovedkortet og laster ned drivere.

Lenke til kommentar

Takk for den ekstremt raske hjelpen.

Jeg har en Compaq 5385EA model

så jeg søkte på Compaq sin drive side og fant 2 filer:

CPQFlash Utility for Presario Desktop System ROM Update (686Y2 Family ROM)

og

Presario Desktop Models System ROM Update (686Y2 Family ROM)

Jeg lastet ned CPQFlash filen først og det var en .exe fil så jeg åpnet den i windows og det var en Flash Wizard men den bad meg om BIOS passord.

Det har jeg ingen annelse hva er fordi jeg har aldri gjort noe med passordet før.

Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
hehe det var så enkelt ja

men nytt problem

får feilmelding mens jeg oppdaterer biosen:

http://home.no.net/rnaf/bilder/feilmelding.bmp

Hvordan fixer jeg det?

Kjøper ny pc :p

seriøst jeg vet ikke, det jeg vet er pakkemaskiner sugger big-time, hjelper kanskje deg ikke noe det heller. Sikker på at du har lastet ned riktig? Går det ikke å flashe på den "gamle" metoden, har aldri likt windows-flashing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...