Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et par spørsmål vedrørende bredbånd fra UPC

Anbefalte innlegg

Tester gratis internett fra UPC nå, den raskeste linja (1024/256). Når noen laster ned fra meg, f.eks. 25-30 KB/s, så merker jeg at surfehastigheten blir betraktelig tregere. Er det riktig at det skal gå tregere å surfe når noen laster ned fra meg?

Dessuten, når noen laster ned fra meg, så merker jeg at det blir forstyrrelser på tv-en (UPCs bredbånd går gjennom kabel-tv-uttaket). Det skal vel ikke skje?

B.R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv upc bredbånd.

At det går tregere når du laster opp er egentlig normalt, du må sende ut infor om hva du vil ha inn på dataen.

Men at det skjer noe med tv signalet er ikke normalt, få en teknikker til å se på det før du eventuelt besiller...

Lenke til kommentar

Har og UPC og joda hastigheten ut/inn påvirkes av lasting inn/ut.

Synes i det hele tatt hastigheten er variabel - av og til raskt av og til tregt.

Ring og klag nå så kanskje du får hjelp i løpet av en fem seks ukers tid hvis du purrer jevnt og trutt. Personlig oppmøte hos UPC virker best. De er voldsomt underbemannet på support/teknisk/nettdrift.

Tips : ikke bind deg til noen periode - du får samme pris alikevel.

Lenke til kommentar

UPC er vel ikke den beste leverandør på NOEN tjenester, er jo til stadighet i forbrukermagasiner på tv, i det hele tatt! De driter i kundene. Har bodd i Oslo selv, NextGenTel er det beste i henhold til dinside.no, tv2-hjelper deg osv. Der får du mer ytelse inn/ut enn hos andre leverandører :thumbs:

Lenke til kommentar
UPC er vel ikke den beste leverandør på NOEN tjenester, er jo til stadighet i forbrukermagasiner på tv, i det hele tatt! De driter i kundene. Har bodd i Oslo selv, NextGenTel er det beste i henhold til dinside.no, tv2-hjelper deg osv. Der får du mer ytelse inn/ut enn hos andre leverandører :thumbs:

*offtopic*

Jeg vil ikke si upc er dårlig

jeg hadde en 1024/256

Lasta ned i over 200

Fikk tweaka til 3 mbit :p men bare en liten stund.

INET ping på foreks cs er 10- 40

som regel nesten lan ping.

grunnen er pga jeg bor ikke langt unna sentralen

Lenke til kommentar

Er en del bakdeler med kabel internett.. Husker ikke i farten, men det er en del ting rent teknisk som ikke funker like bra.

En kar jeg kjenner hadde også problemer med at bilde ble dårlig når han plugget i modemet (både opp&ned trafikk) Han fikk ordnet det. Er slik at de må justere singnal styrken frem til deg ut i fra hvor lang kabel du har fra box ute til inn i huset etc. Rust og irr på koblinger/kabler ute i box og slikt hadde vist også mye å si! Oss denne karen her så fixet de litt i boxen ute da det var mye irr/eir (eller hva det rette ordet er)...

Dårlig eller gåend X-kobling inne i huset kan også gjøre dette. Prøv deg frem med å lirke litt på kablene å slikt. kanskje kan du finne en dårlig kobling.

Eller du opplever det som jeg opplevde for noen år siden. Hadde en kjeller leilighet og sønnen i huset opp hadde tjuv-koblet seg på min kabel med et hjemmelaget X-kobling. Fikk jækla dårligt signal inn i mellom. Ringte å klaget i uker før jeg ved et tilfeldighet fant ut av det...

Når det er snakk om service så kan den være veldig bra om du kontakter ditt lokale kontor. Litt vansklig å finne tlf nr. her, men gå på kontore til dem.

(hadde selv kabel tv for et par år siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...