AshtraY Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 hadde ei brikke med Twinmos PC2100 256 mbram, og kjøpte meg ei til i september i fjor. slik at eg hadde 2x 256 mb satte den på og det sto 512 ram på oppstart og i windows og samt andre hardware scans.. uansett.. det merkelige er at eg ikkje fekk noko meir score i 3dmark01.. og såg heller ikkje meir tydelig ytelse i spel. Det er godt mulig 3dmark01 ikkje bruker meir enn 256 mb ram, og at spela mine heller ikkje bruka meir enn 256 ram.. men tida har gått og nye spel har vårte lakt inn, så eg veit ikkje korleis det kunna ha våre med 256mb istaden for 512mb. uansett til mitt spørsmål; Er dette slik det skal vere? er det muligheter for at eg kan forbetre minne resultater?(overklokking, plassering o.l) Specs @ Profile. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du merker det nok bedre om du driver med videoredigering og slikt, eller har flere program på samtidig++ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det vil nok desverre ikke høyne 3Dmark scoren din noe merkbart om du hiver inn en lik ram brikke. Det betyr vel i bunn og grunn bare at du har mer minne tilgjengelig. Om du derimot kjøper er raskere/bedre ram vil du nok merke forskjellen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ram har minimalt og si. Du merker det kun når pcen f.eks skal laste inn f.eks en verden på et spill. Uansett, hvis du er ute etter å prøve å merke fnugg av forskjell så må du gå over til minne som er raskere, f.eks PC3200. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ok. glømte å sei at vertfall loadingane har gått raskare.. men holder dette minnet meg bak når eg skal overklokke min CPU? ej klarer ikkje å komme meg over 2.5 ghz då for eg blå skjerm.. eg har ikkje stock vifta , og ligger på 47 grader etter 2 og ein halv time med prime95 med [email protected] ghz.. Specs @ profile Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Du har en P4"A" 2.0 GHz som stadard kjører på 100 MHz FSB, ikke sant? Multiplier er da 20. PC2100 minne er godkjent for 133 MHz. Dermed kan du - hvis prosessor og hovedkort klarer det - klokke opp til 2660 MHz uten å bekymre deg for minnet: 20 x 133 = 2660 MHz Lenke til kommentar
Velkator Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 På MMORPG spill kan du nok merke ganske stor forskjell med mere RAM i maskinen, krever noe sykt med RAM pga av alle karakterene i spillet (Som vises på skjermen der og da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå