Gå til innhold

XP HOME > PRO = problems

Anbefalte innlegg

Hei!

Det hele begynte med at jeg oppgraderte pcen fra XP home til XP PRO etter at jeg ble anbefalt dette av kompiser.

Etter at jeg hadde innstallert XP Pro på PCen begynte jeg plutselig å få en del problemer! For det første fungerer ikke trådløst internett. Det virker ikke som om USB adapteren min finner pcen engang. Har prøvd å reinnstallere drivere, uten at det var noe hjelp i det!

Et annet problem er at oppgavelinjen har store problemer etter oppstart. Det tar gjerne laaaang tid før ikonene ved siden av klokken kommer frem. Flere ganger kommer de ikke i det hele tatt. Killer explorer.exe flere ganger og starter oppgaven på nytt og etter flere forsøk kommer det, men dette skal jo ikke være nødvendig!

Noen som vet hva som er problemet? Om jeg må gå tilbake til Home edt gjør jeg gjerne det, men HVORDAN?

- Urk! Jeg er lei alle PC-problemene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La du ikke inn en clean install av XP pro? Da formaterte du sant... eller ikke? Dersom du reinstallerte istede så tror jeg at du får problemer senere...

Det blir litt mye arbeid med å eliminere alt som du ikke trenger i fra programfiler..

Lenke til kommentar
Fu*k!

HEH, må nesten le. Hadde to valg: oppgradering eller ny innstallasjon. Valgte sist nevnte og regnet med at det var clean install.

Ikke det, nei? Uff og uff.

Må jeg gjøre det EN gang til da? I såfall; hvordan velge 100% clean install?

Dersom du skal ta en såkalt cleaninstall så er det bare å sette inn cd'n ved oppstart og så starte installasjonsprogrammet ved oppstart (Bios må være satt opp til å starte opp via cd).

Når du har valgt partisjon (hopp over det at installasjonen har funnet tidligere installasjoner av XP) så velger du å formatere enten med FAT eller NTFS.

Lenke til kommentar
Hm, men hvordan gjøre det? Hvordan slette "partisjonen"? Når jeg prøver å formatere C: kommer det bare opp "Denne stasjonen kan ikke formateres".

Når får du beskjed om det? Det er ikke mulig å formatere i fra Windows, da vil du få den beskjeden.

Lenke til kommentar
Ah. Than it makes sense.

Så da må jeg gjøre det .. hvordan og hvorfra?

Som sagt, sett cd-romen som første oppstartsenhet i bios. Deretter setter du inn cd'n ved oppstart. Du får beskjed om at for å starte installasjonsprogrammet; trykk en tast.

Under installasjonen finner den sikkert en tidligere versjon av windows, hopp over dette. Velg partisjonen du skal installere (sikkert c:). Etter at du har valgt det så får du spørsmål om formatere eller ikke. Velg å formatere i FAT eller NTFS.

Da skal alt ordne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...