Gå til innhold

Tine - Vil Ha Deg

MDCCLXXVI

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Vel, hva med de som ikke LIKER rock/punk/osv... Skal de bare høre på det, i frykt for å være "ignorante" (som du påstår). Det er bare MUSIKK, det betyr ikke at en er helt hjernedød selv om man hører på Kevin Lyttle f.eks... Det som fenger, er ofte det som selger. Selvfølgelig er det en del som liker det. Du kan ikke TVINGE musikken din på folk, herregud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, hva med de som ikke LIKER rock/punk/osv... Skal de bare høre på det, i frykt for å være "ignorante" (som du påstår). Det er bare MUSIKK, det betyr ikke at en er helt hjernedød selv om man hører på Kevin Lyttle f.eks... Det som fenger, er ofte det som selger. Selvfølgelig er det en del som liker det. Du kan ikke TVINGE musikken din på folk, herregud.

For det første så finnes det flere genrer enn rock og punk. Rock er forsåvidt så altomfattende at jeg tror du UANSETT vil finne noe rock du liker. For det andre så påstår jeg ikke at folk som hører på tyggispop er hjernedøde, men at de er uopplyst. For det tredje så tvinger jeg ikke musikken min på folk, jeg oppfordrer folk til å utforske musikk og høre på noe annet enn det rælet som plateselskapene pushher på dem.

Lenke til kommentar
Synes faktisk det å "omvende" folk hørtes litt ekkelt ut, jeg. Så alt det dere ikke hører på er bare crap?  :roll:

Å omvende folk fra tyggispop til musikksmak er viktig. Det er en solidarisk handling. Kanskje disse skrullingene en gang vil oppleve å bli ruset på musikk. Og den brillefine bivirkningen er at man kommer ett skritt nærmere en verden der man slipper å bli påtrengt alt mulig drit på utesteder, radio, tv, butikker etc.

Alt jeg ikke hører på er ikke crap, men samlebåndsprodusert tyggispop er crap.

Hvordan kan det være solidarisk å omvende folk uten at de vil det? Selv om folk kanskje ikke "vet" bedre så betyr det ikke at det er feil. Da ville vi hatt et samfunn hvor vanlige folk ikke hadde hatt noen makt i det hele tatt, kun en diktator som "vet best".

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Vel, hva med de som ikke LIKER rock/punk/osv...

Punk er vel en del av sjangeren rock. Under rock ligger også nu metal, som ofte er pop. Så akkurat rock eller ei har ikke med saken å gjøre.

Selv hører jeg akkurat nå på Shpongle. Det er psykedelisk elektronika, om jeg får kalle det, liker også jaga jazzist, som er elektronisk jazz, röyksopp, ralph myerz, aphex twin og mye klassisk.

Det er ikke nødvendigvis sjanger-styrt dette, og det tror jeg Olsen er enig i.

Olsen: Hørt om shpongle?

Lenke til kommentar
Vel, hva med de som ikke LIKER rock/punk/osv...

Punk er vel en del av sjangeren rock. Under rock ligger også nu metal, som ofte er pop. Så akkurat rock eller ei har ikke med saken å gjøre.

Selv hører jeg akkurat nå på Shpongle. Det er psykedelisk elektronika, om jeg får kalle det, liker også jaga jazzist, som er elektronisk jazz, röyksopp, ralph myerz, aphex twin og mye klassisk.

Det er ikke nødvendigvis sjanger-styrt dette, og det tror jeg Olsen er enig i.

Olsen: Hørt om shpongle?

Helt enig, dette handler ikke om sjangre, men om møkkamusikk eller bra musikk ( ;) ). De fleste tyggispoplåter er basert på en eller annen sjanger, ved å si meg hvilke tyggispoplåter du liker best og har likt, så skal jeg banne på at jeg kan finne noe som ikke er tyggispop og som er tusen ganger bedre i omtrent samme sjanger som tyggispopen du liker.

Aldri hørt om shpongle. Er egentlig ikke noen stor fan av elektronika, men finnes noe bra i alle sjangre.

Lenke til kommentar
...men ekte trance, det er bra. Har nok hørt mer trance enn du tror.. :p

Det jeg sa om sjangre, må jeg få si, involverer ikke trance eller techno. Innenfor de sjangrene tror jeg det finnes svært lite "bra" musikk.

Ekte trance er vel som all annen trance, ensformig, monotont, ingen ekte instrumenter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...