Gå til innhold

Killer pc? eller flopp


Anbefalte innlegg

Kan dere komme med fornuftige forslag til dette oppsettet

Har lest meg ør på tester og kommentarer i forumet ... :roll: .

klarer ikke å fikle mer på disse komponentene.

 

Detter er det jeg kommer opp med som "Fars nye pc/ monstermaskin" Kommentarer?'

 

Kabinett Chieftec BX Tower m/dør -støyer dette ?

HK-MSI 875P NEO-FIS2R

CPU-Intel Pentium 4 3.0Ghz-

HD-2 x Western Digital Raptor 74GB S-ATA (byttet)

RAM-Corsair XMS TWINX PRO3200LL .2x512MB

SKort-Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR (byttet)

 

Skjerm-Eizo 19" LCD FlexScan L767 TCO-03

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

Sony CD-spiller IDE 52x

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A

XP PRO

Endret av noClue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville vært nyttig å vite hva du skulle bruke maskinen til. Jeg ville valgt 2.6 på CPU istedet, da den er mye billigere og marginalt treigere.

 

Jeg ser du velger Radeon 9800 Pro. Det er da logisk å anta at du har tenkt å spille. 19" LCD har vel aldri vært å anbefale til spilling, da disse enda sliter med 'ghosting'.

 

Test av 19" LCD hos Tom's Hardware Guide

 

Edit: 19'? :D

Endret av aschj
Lenke til kommentar
Hvilken RAID-oppsett vil du kjøre på ?

aner ikke jeg....dette var tips istedenfor en stor HD

 

Ville bytta ut skjermen med hercules prophetview 19" istedet

-ikke for spilling denne pcn om d har no betydning,men hvorfor er den bedre en Eizo`n?

 

Det ville vært nyttig å vite hva du skulle bruke maskinen til. Jeg ville valgt 2.6 på CPU istedet, da den er mye billigere og marginalt treigere.

Vanlig bruk uten særlig spill ,surf,videoredigering.Vil 2.6 gjøre samme nytten?

 

Jeg ser du velger Radeon 9800 Pro. Det er da logisk å anta at du har tenkt å spille. 19" LCD har vel aldri vært å anbefale til spilling, da disse enda sliter med 'ghosting'.

igjen ihht til forumets anbefalinger ...men som sagt gjør andre å billigere komponenter nytten så helt ok.Hvilket ?

Stor LCD skjerm sakl jeg ha å da er vel Eizo ganske bra ?

Lenke til kommentar

Siden du ikke har spesielle planer om spilling ville jeg prioritert annerledes. Billigere skjermkort, og bruk pengene du sparer på en Raptor til systemdisk(evnt. to i RAID). Og når du skal bruke så mye penger på skjerm ville jeg sett meg om etter et lite mer spennende kabinett enn Cheiftec BX. Ellers ser det bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

XP-Pro? Spar noen hundringer og ta Home. Du trenger vel ikke Pro uansett?

 

Dersom den ikke skal brukes til spilling, kjøp den billigste CPU'en som du kan, ingen vil være for dårlig (dersom du ikke kjøper brukt da seff).

 

Kjøp et grafikk kort til ca. 800. Igjen, mer trengs ikke. Du kan sikkert klare deg fint og være fornøyd med et Matrox til en billig penge.

 

Raid? Hvorfor? Kjøp en HDD til 7-8 hundringer, rekker lenge til en "fars" maskin. Når maskinen ikke skal brukes til spilling, så er det bare å dra ned på alt for å få ned prisen. Jeg pleier derimot alltid å kjøpe abit eller asus hovedkort samt et "ikke no-name" minne, for å gardere meg litt mot en ustabil maskin.

Lenke til kommentar

Det er ikke lurt å kjøpe slik for å forsøke å få opp livslengden på maskinen. Nå er det vel stort sett generasjons-skifter som vil gjøre at man vil oppdatere maskinen, og de kommer jo uansett. Dessuten, far trenger jo ikke det heteste, og jeg tviler på at man trenger noe mer enn "mitt på treet" teknologi de nærmeste 4 årene om man ikke spiller/ikke krever å ha alt på max når man spiller.

Lenke til kommentar
Dersom den ikke skal brukes til spilling, kjøp den billigste CPU'en som du kan, ingen vil være for dårlig (dersom du ikke kjøper brukt da seff).

Skal den brukes til videoredigering lønner det seg ikke å spare på CPU'en. Ikke at forskjellen er så stor akkurat, men det er ihvertfall et område hvor man får god uttelling for raskere CPU.

Lenke til kommentar

Kanskje byttet ut CD-ROM med en DVD-ROM? Eller bare droppe hele greia pga. DVD-brenneren du har valgt? Er jo svært sjelden du kan ha behov for begge!?

 

Edit: Bare legge til at ellers ser det ut som et bra system du har satt sammen! :thumbup:

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
Hvor mye kommer herligheten på?

ca 30k

30k på en pc?! Bortkastede penger spør du meg....Ikke noe vits med 19" skjerm heller...Den kjører nemlig samme oppløsning som en 17"...Absolutt unødvendig å gå over 15k inkl. skjerm...Du får en utrolig kraftig pc for 15k...Hvis du ikke er millionær, så er det ingen vits i å gå over 12-15k....

Lenke til kommentar
30k på en pc?! Bortkastede penger spør du meg....Ikke noe vits med 19" skjerm heller...Den kjører nemlig samme oppløsning som en 17"...Absolutt unødvendig å gå over 15k inkl. skjerm...Du får en utrolig kraftig pc for 15k...Hvis du ikke er millionær, så er det ingen vits i å gå over 12-15k....

19" skjerm er jo et absolutt must... 17" skjerm blir for dårlig og for lite. Samme oppløsning gjør jo som oftest at den større skjermen får et bedre og klarere bilde osv

Lenke til kommentar

Enig med Mr.Nut

 

Liten vits og bruke en haug med penger på en maskin du ikke har behov for.

 

Greit nok at du vil ha en maskin som er fremtidsrettet. De pengene du sparer på en 2.6ghz prosessor kan du bruke på en 3ghz prosessor når du føler du trenger den ekstra hastigheten.

 

Men får å si det sånn. Når den tiden kommer hvor en P4 2.6ghz blir for treg for bruket ditt vil ikke en 3ghz være redningen!

Det er veldig små forskjeller mellom dem.

 

Og innen den tid tviler jeg sterkt på at en 3ghz er et "godt" kjøp. Hvis den i det heletatt er å få tak i mer.

 

En 2.6ghz maskin holder deg ihvertfall 2 år. Og om 2 år runder vi ihvertfall 5ghz (på intel fronten)

 

Og da kan du bruke dine sparte penger på en billig 4.5ghz prosessor f.eks

 

Dessuten skal du drive litt med videoredigering hvorfor ikke droppe 9800pro kortet å ta et ATI All In Wonder kort istedet?

Det vil nok passe deg bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...