vingtor Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Sliter med ein compaq evo n150 med windows xp på som vert utrulig varm under. (steike egg). Virker ikkje som viftene går heller. Er det win xp som driv og kødder med maskinen min eller kan det vere noko anna som spiller inn?? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei, det KAN være Windows XP ja. Se Windows Update for nyeste prosessorfil. Se også under "Schemes" Lenke til kommentar
ROLS Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei! Jeg har også en evo n150......kjører xp fint. Selvsagt blir den varm .....det blir den med win me også.Du merker det mest oppe ved venstre hjørne.....der ligger prossesoren....og vifta. Men det er helt normalt at en cpu blir varm. Det stemmer at det finns nye drivere til cpu.....jeg har innstalert de...gjennom windows update......men merket ingen forskjell på tempen. Vet ikke helt om jeg kan steke egg med min.....men ubehagelig å ha den på fanget lenge.....ja! Da jeg har en ekstra harddisk....med win me.....skal jeg teste dette i kveld......om det er noen betydelig forskjell i varmeutvikling. Har du nok ram til å kjøre xp?? rols Lenke til kommentar
idander Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Windows XP vil helst ha ACPI-divere til hardwaren i PC-en. Det vil si at Windows gjennom BIOS-en får bedre kontroll over strømstyringa i PC-en. Hvis du ikke har ACPI-kompatible drivere tilgjengelige bør du sterkt vurdere å gå tilbake til et annet operativsystem. Compaq burde ha lagt ut dette til nedlasting. Du bør også flashe biosen til nyeste versjon. Det er VIKTIG å ha nyeste BIOS i bærbare. Det kan ha alt å si for varmeutviklinga. mvh, Idar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå