Dredog Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg bor i et kollektiv...vi har jo selvfølgelig pc'r, 2 av oss kjører win xp, og han andre kjører win2000. Hvordan i H#¤%&% skal vi få kontakt med hverandre, altså slik at vi kan gå inn på maskinene til hverandre og hente ut ting. Altså vi finner hverandre som regel, men får ikke komme videre inn, får slik mld om at jeg ikke får tilgang, må spørre administrator om tilgang. Men hallo, har jo gjort det riktig, har share ut, og har riktig tcp/ip og ipx greiene int på nettverkstilkoblinger... Men noe må jo være galt... Vet ikke hva...dette er utrolig irriterende... Leste på et annet innlegg om noen andre som hadde samme prob, der var det 1 som hadde svart... Gjorde som han sa, lag no slik diskett ellernoe og sende den rundt, men fungerte dårlig... Er det noen som har peiling, jeg trenger hjelp... Takk for alle svar.. Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Er brannmuren slått av på XP-Maskinene ??? Lenke til kommentar
Dredog Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg har brannmur på pc'n ja... Kjører Sygate..ikke den i windows'n.. Han andre som kjører xp, tror ikke han har noen brannmur.... Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Og det er riktig i security tabben, og permissions for share'n stemmer? Lenke til kommentar
Dredog Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Hmm...hva er security tabben...? Og hva mener du med share'n stemmer..`? hehe...er ikke helt inn i dette da... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 må man ikke definere noen brukere og eller noe sånt? Lenke til kommentar
The Cable Guy Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Du må aktivere Gjeste kontoen. leit i forumet har lagt det inn for ikkje så lenge sia.. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Endret 23. januar 2004 av The Cable Guy Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du må nok sette riktige "permissions" ja, er nok det som er problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå