Gå til innhold

Hva synes du om rally sendingen til TV2?

Ernie

Anbefalte innlegg

Er klar over at det bare har gått en gang på TV2, men hva synes dere?

Jeg for min del er lettet over at det ikke var Alsgård som komenterte. Hadde det vært det så hadde jeg bestilt kabeltv (ja, jeg liker ikke helt kobinasjonen Alsgård og rally).

MEN sendingen mangler på en måte litt kvalitet og bredde. F.eks så intervjuet de omtrent bare Petter Solberg. Greit nok, han er norsk og TV2 er en norsk kanal, men det finnes faktisk de som har litt sansen for Loeb, Sainz, Märtin, Panizzi osv.

I tillegg var NRK sendingene i fjor på ca 30minutter hvis jeg ikke husker feil. TV2 sendte nå ca 15minutter :scared:

TV2 skal selvsagt få lov til å kunne forbedre seg, men jeg synes ikke dette er spesielt lovende ut. Huff sier jeg bare. Kanskje jeg skulle skaffet kabeltv allikevel. *klø seg litt i hodet*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes også det kunne ha vært lengre, men det viser etter hver oppdateringer, jeg synes de ikke er så verst, idag var de ikke helt på topp, men igår var de det, når det til og med ikke var rally, men de snakket med proffisjonelle rally-utøvere og sånt. :D

Jeg synes ihvertfall at TV2 er litt bedre enn NRK som viser en dag senere som ikke viser lengre

Lenke til kommentar

Etter å ha sett lørdagen sending så sitter jeg med inntrykket av at dette var en del dårligere en NRK sine sendinger...

TV2 hoppa veldig mye frem og tilbake med klippa sine, og viste de samme om og om igjen. Virka nesten som de hadde 5-6min med film som de klippa opp og spilte om igjen for å fylle sendinga.

NRK hadde vel mere stage-for-stage, og mere sammenheng i sendingen. Har tv2 gått for en "billigere" pakke fra WRC? (pleier å se WRC sendingene på Eurosport, men har ikke fått dem med meg i år for sammenligning. NRK lå veldig tett opp til eurosport i kommentarer, og all videoen var lik)

Kommentatormessig er det litt for tidlig å si helt... Vet ikke helt hvor mye Rally Atle Gullbrandsen har kommentert før, så det vil vel være naturlig at det kreves en liten innkjøringsperiode...

Kebab GUD:

NRK hadde sendinger på kvelden hver dag av rallyet, så slik er det likt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ble litt skuffet over sendingen til TV2. Bare 15 minutter på fredag. Sendingen på søndag var bedre (og lenger), men jeg synes de virket dårlig forberedt (?) Blir vel bedre etterhvert som de får kjørt seg inn litt. Men jeg er sjeleglad at Alsgaard ikke kommenterte. Han er fortsatt bedre til å stå på ski, enn å kjøre Rally. Har han noen gang kommet til mål i en NM-runde? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tv2 sendinga er så sugen at jeg ser på Eurosport istedenfor. Tv2 er 60% snakk med "experter", han som kommenterer kan ikke reglene skikkelig engang. Riktig nok så kjører jo thomas Scheie(er det sån det skriver?) rælly sjæl. Men jeg har hørt dem si feil en god del ganger. Det de sier veit jeg allerede fra diverse WRC sider på nettet. Virker som om tv2 sikter mot alle de nye fansa som bare heier på pettern. NRK var mere likt om alle folka.

Den "direkte" sendinga fra Sverige var noe av det mest patetiske jeg noen gang har sett. Ikke no er like morsomt som å sitte å se på noen sitte å se på splits fra strekkene.

Lenge leve NRK!

Lenke til kommentar

Nå er det vel blitt slik at TV2 sender så mye de har lov til. De har fått regler de må holde seg innenfor for å få dekke WRC 2004.

Min personlige mening om Atle Gulbrandsen er at han egner seg bedre som kommentator på Rally enn han gjorde/gjør på Formel 1. Likevel er det min mening at programmet blitt flere hakk bedre dersom noen andre hadde kommentert.

Ellers er jeg enig i at "dama ute i feltet" gjorde en meget dårlig figur. Gremtes så over å være norsk at jeg mått gå bort fra TV'en når hun gjorde noen av intervjuene sine. Her MÅ TV2 skjerpe seg.

Lenke til kommentar

Huff hun "dama uti feltet" er ikke heeeeelt god må jeg si. Intervjuer Pernilla Solberg mens Petter er opptatt... eller er han egentlig opptatt? tja... joda, med å finne en fra media som vil intervjue han. Vi som ser på ser tydelig at han svirrer rundt i bakgrunnen og leter etter noen som vil intervjue og når intervjuet med Pernilla er over, hva skjer da? Jo, "Petter er visst fortsatt opptatt i et annet intervju. Over til studio" og Petter svirrer fortsatt i bakgrunnen....

Edit: ja, det er vist ikke bare overnevnte episode. Har blitt fortalt at samme dama presterte å gjøre den brøleren å kalle Duval for 3. fører for Peugeot. Huttemegtuuu :scared: Skal man drive med slik motorsportjournalistikk må man i det minste ha litt kunnskaper om motorsport da :roll:

Edit #2: lurer litt på hvordan hun har fått jobben :dontgetit:

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NRK er bedre enn Tv2 på sport... Kan nesten ikkje komme på et einaste kommentator-team i Tv2 som kan slå et tilsvarande kommentator-team i NRK. :no:

Dessuten savna eg sammenlagt-listene etter kver etappe. Var interessant å få med seg iallefall dei 8 beste etter kver etappe, og om det gikk opp og ned med dei forskjellige, nasjonalitet uavhengig.

Gi NRK tilbake WRC ;)

Lenke til kommentar

VAr ikkje så imponert nei :no:

Liker bedre NRK. Alsgaard er (no offence for eventuelle fans) ein vits. Eg har sett han 3 ganger på TV i samband med rally og han har kjørt utfor alle gangene

TV2 har for masse reklame og tullball, mens NRK virkelig har gode kommentatorar og program.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...