doofa Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 En kamerat av meg har nettopp kjøpt seg ny pc. (satt sammen selv) Men når han skrur på strømmen begyner hele pcen å pipe og lage ulyder. Noen som vet problemet? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) En kamerat av meg har nettopp kjøpt seg ny pc. (satt sammen selv)Men når han skrur på strømmen begyner hele pcen å pipe og lage ulyder. Noen som vet problemet? Noe er ikke satt godt i, eller riktig i.! Endret 23. januar 2004 av Vaio Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det kan være så mye.... Piper det i stømforsyninga? Dataen? Kommer det opp noe tekst på skjermen? Hvordan specs har du? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Som oftes er det Processor og skjermkortet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 sjekk rambrikkene først. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Eller ram. Så se etter om den er trykket helt ned. Lenke til kommentar
doofa Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Det er tre røde lamper på hovedkorte som lyser, og så stopper pcen når den holder på å boote. "CMOS failed" eller noe står Ram var trykket ned Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 vis du sier litt specs, hovedkort ram, prossesor, grafikkort mm, så hadde det vært litt lettere og hjelpe.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ram, skjermkort, cpu, safemode osv... Lenke til kommentar
doofa Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Hovedkort: Asus KV8 MAX3 Prosessor: Athlon 64 3200 RAM: 512 DDR Skjermkort: Geforce 3 (gammelt) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 - ta ramen ut, og sett den inn igjen på nytt. Vet det kan være vrient og få de ordentlig i, det erfarte jeg da PCn min begynte og ryke, og ramen nesten røyk. Den sto ikke skikkelig i slotten. - resett cmos, og sjekk igjen. - sjekk andre komponenter, feks skjermkort. - sjekk at alle kabler er koblet til riktig, og at alle komponenter får strøm. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå