Gå til innhold

Lakkering->Skjerm?

Anbefalte innlegg

Jeg holder som sagt på med mitt "lakkaltsort" prosjekt, men så kom jeg til å tenke på noe, hva med Skjermen?

Den har jo ganske åpne luftehull som dekker så å si hele bakdelen. Det kan da neppe være bra å lakkere den, eller går det an å åpne og ta løs dekselet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-12 16:01, B|Real skrev:

Jeg holder som sagt på med mitt "lakkaltsort" prosjekt, men så kom jeg til å tenke på noe, hva med Skjermen?

Den har jo ganske åpne luftehull som dekker så å si hele bakdelen. Det kan da neppe være bra å lakkere den, eller går det an å åpne og ta løs dekselet?

Alle skjermer skal ma få fekk den bakre delen. Det er litt verre der glasset sitter. På mange skjermer får du den ikke av (Jeg har en sånn skjerm :smile: )

Lenke til kommentar

Prøvde å skru av dekselet på en skjerm jeg har liggede (en Likom ettelleranna) dekselet satt med 4 skruer festet på baksiden av rammen som er rundt selve skjermen.

Sjekket på en annen skjerm (Hansol 900) fant ingen skruehull der, men noen plastikkbiter jeg tror de har satt over.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

de fleste sjermer har 1-4 skruer som holder dekselet på plass, eller det er slike plast-"mothaker" inni som har slike "hakk" utenpå hvor man stikker et skrujærn eller tilsverende for å få den plast-saken ut av hakket sitt. Av samme typen som er på fjærnkontroller og andre plast-dinxer

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 08:43, clubzoda skrev:

Quote:

On 2002-03-12 20:27, Bugaloo skrev:

sikkert ikke farlig det bare kiler litt :smile:

tro meg...noen tusen volt kiler ikke bare LITT...

snakker av erfaring :razz:

oi oi! mange volt, ja.. du tror vel det er spenningen som dreper? hm.. er vel strøm som tar liv, ja.. kutt strømkablen til PC'n din å ta på den du.. "bare" 230v.. asj.. går sikkert bra. mulig 50Hz'n gjør susen..

men.. hvem begynner å skru å rote i en skjerm som er på?? :lol: mulig det er lagret litt i noen kondensatorer, da, men ikke mye!

lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...