Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mandag 09.02.04

 

En liten oppdatering. Har fått skjert ut delene til vanntanken.

 

bilde1%20copy.gif

Her er bilde av dem, ferdig saget. Ble ganske sliten i hendene av det :wow: Jeg klarte også å knekke enden på en bit rett før den var ferdig saget, så jeg måtte sage ut en helt ny. Man må vere forsiktig. Til høgre ser dere "bårene" jeg har brukt til å gravere. Til dragen brukte jeg den minste.

 

bilde2%20copy.gif

Så tapet jeg sammen bitene, så man ser hvordan tanken vil bli seende ut.

 

bilde3%20copy.gif

Den passet ganske så perfekt :D

 

bilde4%20copy.gif

Nærbilde... Litt utydlig pga elendig kamera, eventuelt elendig fotograf :cool:

 

bilde5%20copy.gif

Fra fronten. Til nå vil jeg si meg fornøyd med tanken. Men jeg er litt skeptisk til fortsettelsen. Aner ikke hvordan jeg skal lime den sammen, så her trenger jeg hjelp.

 

Det jeg tenkte: Lime den sammen med en veldig sterk lim, og tette fra innsiden med silikonlim i sprekkene. Har ikke lyst å begynne å lage skruehull, siden det er sjangs for at plexien sprekker.

 

Så, kan dere som har peiling si hva som er beste måten å få tanken tett på? Kan godt komme med url til guider.

Endret av muv
Lenke til kommentar

Fredag 13.02.04

 

Ny oppdatering :yes: Er nå (forhåpentligvis) ferdig med å lime sammen tanken. Skal sjekke om den er tett i morgen når silikonen har herdet skikkelig. Resultatet ble ikke alt for bra, men jeg er ganske fornøyd. Er tross alt ikke noen proff. Har aldri vert bort i noe lignende dette før, så ver litt snille med meg :p

 

DSC01036%20copy.gif

Her er jeg i gang med å lage hull til slangenipplene. Det er ikke jenger siden jeg ikke har tilgang på jengebår, men hullet er såpass trangt at jeg må skru inn nipplene. Legg merke til såret på tommelen min :cry: Pass på fingrene når du rasper!

 

DSC01037%20copy.gif

Hullene var da ferdig. Dere ser også verktøyene jeg brukte. Jeg borret først mange små hull, saget ut et større hull med løvsagen, pusset det rundt med den rosa greia, og til slut pusset jeg med den brune "greia". Hullene ble faktisk helt runde.

 

DSC01041%20copy.gif

Brukte omtrent samme prosedyre med hullet til korka. Det er såklart en selvfølge at det er en Coca-Cola topp!

 

DSC01053%20copy.gif

Tanken er her limt sammen. Jeg brukte vannfast silikon som jeg kjøpte på Comfort. Først limte jeg sammen alle delene, untatt toppen. Det var da en liten lekasje, men får håpe det er bra nå. Får som sagt ikke sjekket det før i morgen siden silikonen ikke er ferdig herdet.

 

DSC01054%20copy.gif

Tanken på plass i kabinettet. Den passer iallefall fint i hullet :)

 

DSC01055%20copy.gif

Et nærbilde... Lurer på å våtpusse en kant rundt, så den blir matt. Da ser man ikke skjøtene og silikon-rotet. Hva tror dere om det?

 

DSC01059%20copy.gif

Et bilde i mørket. Ikke akkurat slik det skal bli. Jeg skal feste 5 blå leds runt, så jeg får håpe det ser litt bedre ut da.

 

DSC01063%20copy.gif

Enda et nærbilde, i mørket.

 

DSC01065%20copy.gif

Her får man litt mer helhetsinntrykk. Bildet taler for seg selv.

 

DSC01071%20copy.gif

Og et siste bilde av tanken, før den ble lagt på hylla til tørk.

 

Det var det. Har ferie nå :w00t: Så jeg håper å få gjort en god del. Nå lurer jeg på hva dere synest. Regner med litt mer kritikk nå enn tidligere :p

Lenke til kommentar

Tror kanskje at du hadde blitt mere fornøyd om du hadde brukt Acrifix eller aceton til limingen av vanntanken din. Det ville gitt rene og pene fuger eller skjøter. Det er ikke fullt så pent med siliconen.

 

Ellers er jo prosjektet ditt fint, men det har jeg vel skrevet før.

 

Jeg ser at du etterlyste råd ang limingen av tanken. Rakk ikke å svare, men informasjonen du trengte ligger jo forskjellige plasser rundt om på forumet.

Lenke til kommentar
Tror kanskje at du hadde blitt mere fornøyd om du hadde brukt Acrifix eller aceton til limingen av vanntanken din. Det ville gitt rene og pene fuger eller skjøter. Det er ikke fullt så pent med siliconen.

 

Ellers er jo prosjektet ditt fint, men det har jeg vel skrevet før.

 

Jeg ser at du etterlyste råd ang limingen av tanken. Rakk ikke å svare, men informasjonen du trengte ligger jo forskjellige plasser rundt om på forumet.

Jeg letet litt rundt på forumet, men fant ikke så veldig mye info, så det ble silikon. Har nå pusset matt en kant på 1cm rundt. Har skaffa 25W loddebolt og så fikk jeg loddetinn og sånn pumpe til å fjerne tinnet med en snill nabo :) Så jeg skal prøve meg på å lodde leds nå. Får se hvordan det blir ;)

Endret av muv
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig usikker nå, når det gjelder + og - på ledsa. I går gikk det greit, siden jeg fant ut at det lengste benet med den minste biten inne i led'en var +, det korteste benet med størst bit inne i led'en er -. Har også hørt benet med flat kant på siden, er -. De ledsa jeg holder på med nå, strir imot alle disse "reglene".

led.GIF

Slik ser den ut. Benet med den minste biten inne i ledden er også kortest. og ved siden av dette benet er det en flat kant, som betyr at det er minus? Jeg ser det mest logisk at det benet med minst bit inne i led'en, er + siden den er det på andre leds, men jeg ble veldig usikker...

 

Huff, ble mye rot dette. Håper noen kan hjelpe meg, så jeg kanskje får oppdatert i kveld.

 

Edit: kan jeg ødelegge noe ved å forveksle + og -?

Endret av muv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...