Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vet ikke om du har sagt dette før men hvilken dremel bruker du?? brukte du forresten dremelen til alle utskjæringene?? flott mod :thumbs:

Bruker denne fra clas ohlson. Har brukt dremelen på alle utskjeringene ja, men der det var vanskelig å komme til brukte jeg baufil og håndfiler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt på en av de "stengene" med skru på tuppen (vet ikke om du mente d så detaljert :p ), og så har jeg kjøpt sterkere kutteskiver på jernia :) De som følgte med dremelen ser jo helt elendige ut. Ser nesten ut som de bare har klippet en runding av et grovt pussepapir.

 

Nå skal jeg snart dra å kjøpe plexi :thumbs:

Lenke til kommentar

Søndag 08.02.04

 

Tid for oppdatering :yes: Jeg har nå kommet litt videre. Har festet plexi på de to vinduene.

 

DSC00990%20copy.gif

I går var jeg hos glassmesteren å skaffa plexi. Tror jeg fikk det ganske billig i forhold til hva kvadratmeter prisen er. Betalte til sammen 120kr for de to platene på bildet. Jeg fikk en del mer enn det jeg sa jeg skulle ha, den late glassmesteren gadd ikke begynne å kutte :p Den minste er 6mm tykk og den største er 3mm tykk.

 

6mm plata skal jeg bruke til vanntanken. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal få sammen den, så den blir tett. Glassmesteren sa at silikon lim ikke satt så veldig godt på plexi. Hva er best av enkle metoder? Vil helst ikke skru den sammen. Det medfører en del mer borring osv.

 

Må bare få sagt at plexi er et fint materiale å jobbe med :thumbup:

 

DSC00991%20copy.gif

Der har jeg saget ut passende biter til de to vinduene. Brukte den saga som ligger det. Funket helt fint :yes:

 

DSC00995%20copy.gif

Som sagt tidligere skulle jeg gravere inn et motiv i plexien til flammevinduet. Jeg synest det var mest passende med en drage, så jeg googlet fram en. Etter litt redigering i photoshop, printet jeg den ut speilvendt og tegnet over på plexien.

 

DSC01001%20copy.gif

Slik ble resultatet. Ikke heelt perfekt, men så er ikke jeg så utrolig flikt til å tegne og sånt. Ble dog ganske fornøyd. Ser jeg må fikse litt mer på den da men :roll:

 

DSC00996%20copy.gif

Til å feste plexien brukte jeg dobbelsidig tape. Såklart fra europris, kr 12,50. Sitter som støpt. Så og si umulig å få av igjen plexien, uten å ødelegge noe.

 

DSC01004%20copy.gif

Her sitter hunden og katten min og beundrer verket mitt. De ser mektig imponerte ut :p

 

DSC01006%20copy.gif

Sån ble det... Ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Men det har vel mye med plaseringen av katoden. Tenkte meg at dragen skulle bli mer lyst opp. Regner med det bedrer seg når jeg frå på de 10 røde ledsa. Skal IKKE ha den blå katoda der.

 

DSC01008%20copy.gif

Nærbilde av dragen.

 

DSC01010%20copy.gif

Slik ser det ut no. Får ikke skikkelig på sidedøra, fordi plexiplata bak er litt for stor. Var myye styr å få på toppen også, på grunna av at plexiplata var forstor. Det har jeg fikset.

 

Det var alt for i kveld. Satser på å få skjert ut platene til vanntanken i morgen, og få skjert til plexiplata bak dama, så den passer.

Endret av muv
Lenke til kommentar

1. Fant et bilde på nettet av en drage.

2. Redigerte den i photoshop.

3. Printet ut.

4. La arket på bordet.

5. La plexien opp på arket.

6. Tegnet over på plexien.

7. Dremlet ut.

 

Håper jeg gjorde det forståelig nå ;)

Endret av muv
Lenke til kommentar

Dette må være en av de mest fantastiske case moddene jeg har sett :D

muv, du er en stor helt innen case modding! :D

 

muv = Dremel Mastah

 

Forresten, hva med å borre hull (horisontalt) inni plexi glasset på toppen, også sette inn en LED inni plexiglasset, i en annen farge enn blå. Det blir en fin effekt på dragen. Da vises den bedre :D

For eksempel, se her og her.

 

For å få til det, så se her.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Dette blir sinnsykt kult. Imponert over dremlingen. Hvaslags bit brukte du til graveringen? Noe som fulgte med?

Brukte noe som fulgte med co techen ja. En stang, med en liten klump på enden. Det følger med tre stykker, i forskjellig størrelse.

Lenke til kommentar
Dette blir sinnsykt kult. Imponert over dremlingen. Hvaslags bit brukte du til graveringen? Noe som fulgte med?

Brukte noe som fulgte med co techen ja. En stang, med en liten klump på enden. Det følger med tre stykker, i forskjellig størrelse.

kan du vise oss bilde?

helst av alle tre sammen...

 

forresten...

 

det der var en_PEN_drage...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...